El mercat espanyol és un mercat en el qual no és precisament fàcil triomfar. En aquest sentit, tenint i compte que són ja moltes les marques que porten anys implantades en ell, les marques que arriben noves a Espanya han d'oferir una cosa diferent a la resta perquè la seva acollida sigui bona.

Dos bons exemples d'això són dues marques que ja són de les més venudes i que són relativament joves al nostre mercat: Dacia i Kia. Dacia ha triomfat per ser, com és de sobres conegut, la marca amb el rang de preus més baixos a Espanya.

En el cas de Kia, els coreans van entrar al nostre mercat sense fer molt soroll, però la marca 'low cost' de Hyundai ha anat guanyant-se adeptes per la relació ens la bona qualitat dels seus models i, sobretot, els seus preus.

 

El problema, com bé saben en Jaguar, és que si no ofereixes una cosa diferent de la resta, és molt difícil triomfar. I més en un mercat com el de les prèmium, que a Espanya dominen des de fa ja molts anys Mercedes, BMW i Audi.

No és una qüestió que aquest tipus de marques amb alts preus no tingui cabuda, de fet les tres ocupen la desena, l'onzena i la dotzena posició en el rànquing, és qüestió que són les tres marques en les quals la majoria pensen a l'hora d'anara buscar un model de qualitat superior a la mitja.

Jaguar no aconsegueix tenir cap dels seus models dins del top 100 el mes de febrer

I un bon exemple d'això és Jaguar que, com bé lamenten a la marca, té un pes molt menor a Espanya. La marca prèmium ocupa ara la posició 37 en el rànquing general, una posició que no és ja només que els deixi molt lluny dels llocs importants, és que fa d'ells una marca gairebé inexistent.

Les seves 110 vendes en aquests primers mesos de 2022 són una bona prova d'això. És més, una marca que en teoria hauria de vendre menys com és Porsche, amb preus molt superiors als de Jaguar, ha aconseguit ja quatre vegades més vendes que els anglesos.

 

En el seu cas, no és un problema de falta d'oferta. De fet, Jaguar té tres SUV, un per a cada segment, una berlina, un sedan i un esportiu, sis models que destil·len qualitat i luxe a parts iguals. Això sí, es mouen en un rang de preu que els iguala a les tres grans marques alemanyes, i allà és on perden en l'enfrontament directe.

Segurament si se situessin un esglaó per sota com és el cas de Volvo les seves vendes serien més grans, però la idea de Jaguar, el model més barat del qual és l'E-Pace, que parteix des dels més de 42.000 euros, és continuar apostant per preus alts. Una estratègia que, almenys a Espanya, de moment no està donant els seus fruits. Més aviat el contrari.