Porta produint-se des de 1999, any en què es va llançar la seva primera generació, però no complirà les tres dècades perquè té ja data de caducitat: el 2025 es deixa de produir si ningú no el remeia. Ni tan sols ser el compacte més venut del món després del Volkswagen Golf i el Toyota Corolla el salvarà. Les horribles xifres de vendes registrades en Espanya durant el mes de juny passat carreguen a Ford de raons per posar punt i final a la llarga vida del Ford Focus.

Ford Focus

Menys de 300 unitats

Durant el sisè mes de l'any, els concessionaris i distribuïdors autoritzats de Ford van col·locar únicament 299 unitats del Ford Focus, quantitat que va servir només per col·locar-lo al lloc 84 del Top 100 de cotxes més venuts. Són, en concret deu llocs per sota de la 74a plaça que, amb 318 unitats venudes a tot el país, va ocupar el cotxe al Top 100 de maig.

Por a Alemanya

A Europa, el Ford Focus es fabrica a Alemanya, en concret a la factoria que la marca americana manté a Saarlouis, important nucli industrial de la regió del Sarre, en el límit amb França. Si finalment el cotxe es deixa de produir el 2025, més de 4.600 persones podrien perdre els seus llocs de treball. Es diu, això sí, que Ford vol conservar el nom del Focus per a un nou vehicle elèctric, però ningú no ha dit que vagi a fabricar-se al Sarre. Sortirà d'Almussafes?