Marques prèmium com Lexus sempre s'han caracteritzat per ser marques en les quals els avenços tecnològics han estat com més enllà del luxe habitual en aquest tipus de fabricants i el nivell de qualitat dels seus materials, un dels seus principals arguments a l'hora de vendre els seus cotxes.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que molta de la tecnologia que es pot trobar avui dia a l'equipament de cotxes generalistes i de fins i tot a l'equipament de cotxes low-cost va ser al seu dia introduït en la indústria per marques prèmium i que a poc a poc s'han anat implantant fins a convertir-se en tecnologies molt comunes en tota mena de cotxes.
No se sap fins a quin punt una de les noves tecnologies que ja està provant Lexus acabarà sent o no una tecnologia habitual en la indústria, però el que sí que és cert és que la marca prèmium de Toyota ha fet un salt davant el que es refereix a la comoditat a l'hora de portar un cotxe, ja sigui un cotxe familiar o un cotxe esportiu.
La direcció per cable de Lexus apunta a ser un èxit
I és que el fabricant japonès es troba en plena fase de proves de la seva direcció anomenada steer by wire, una direcció molt avançada tecnològicament en la qual no hi ha contacte directe entre el volant i la rodes i tot passa per dues centraletes que transmeten informació d'un punt a un altre.
El grau de gir que té el volant, en aquest cas a més un volant tipus yuke que sembla tret d'una pel·lícula de ciència-ficció, és de tan sols 200°, és a dir, molt menys de l'habitual, però és que aquesta tecnologia permet que el mateix volant sigui conscient en tot moment del grau de gir que ha de prendre en una situació a l'altra, fent la conducció una mica molt més còmode per al conductor ja sigui a l'hora de maniobrar com l'hora d'afrontar tota mena de revolts.
La idea que tenen a la marca japonesa és que aquesta tecnologia i aquest tipus de volants s'introdueixin en els seus models de producció més aviat que tard, per la qual cosa no seria estrany que potser a finals d'aquest 2025 o a començaments de 2026 ja vegem alguns models amb aquesta tecnologia.