A Lexus saben molt bé que, per molt que siguin la marca prèmium de Toyota, i per tant la marca prèmium del fabricant que més vendes ha aconseguit a Espanya des de començament d'any, no ho tenen gens fàcil al nostre mercat.
I no precisament perquè els seus models no siguin igual de prèmium que la resta dels seus rivals, sinó perquè precisament els seus rivals més durs són els BMW, Audi i Mercedes, entre d'altres. Tres marques que, evidentment, tenen molt més pes al nostre mercat que Lexus, una marca menor.
És per això que els japonesos saben que han d'oferir una cosa diferent de les tres marques alemanyes perquè els seus models tinguin un atractiu major. En aquest sentit, dos són els punts a favor de Lexus: d'una banda, els seus motors híbrids. Per un altre, els seus preus mes ajustats. Dos punts a favor que el Lexus RX compleix, i de sobres.
El Lexus RX és una opció més intel·ligent que els seus rivals prèmium alemanys
De fet, com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Lexus RX és ara de tan sols 71.500 euros gràcies al descompte de 8.200 euros que li ha aplicat la marca sempre que es financi la compa amb els japonesos. Un preu que, per exemple, es queda per sota dels 74.000 euros que té com a preu de partida el BMW X5 o dels 74.490 euros que té com a preu de partida l'Audi Q7, dos dels seus rivals directes.
Però el millor de tot en aquest cas és que, més enllà de ser un model més barat, el Lexus RX, a diferència del BMW i de l'Audi, sí que compta amb un motor híbrid de sèrie. En concret un HEV de 313 cavalls de potència que, evidentment, li permet poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
D'altra banda, com no podia ser de cap altra manera sent com és un dels SUV més top de Lexus, el RX arriba amb un equipament de sèrie més que notable i que no té res que envejar al que tenen els seus rivals.
I és que compta de sèrie amb, entre altres coses, fars Bi-LED, detector de fatiga, control de creuer adaptatiu, seients elèctrics, accés sense clau, sistema d'àudio amb pantalla de vuit polzades, SmartBeam, alerta de canvi de carril, càmera de visió posterior, Bluetooth, llantes d'aliatge i lector de senyals de circulació.
Un model que potser no compta amb el glamur o el toc d'estatus que compten els BMW, Audi i companyia però que, tenint en compte que és un model que compta amb un motor híbrid i, per tant, amb un motor millor que el dels seus rivals i al seu torn, és un model més barat que aquests, no són pocs els que apunten que aquest Lexus és, al final, una compra més intel·ligent que en el cas d'algun dels seus rivals prèmium alemanys.