Tenint en compte l'enorme pes que tenen a les tres marques prèmium alemanyes al nostre país, Mercedes, Audi i BMW, que evidentment han acabat, com les prèmium més venudes al nostre país en dècima, onzena i dotzena posició respectivament, a Lexus són molt conscients que han d'optar per un altre camí per anar a poc a poc guanyant terreny a les carreteres espanyoles.

Per sort per a la marca japonesa, el fet de ser el fabricant prèmium de Toyota els ajuda molt en aquest sentit. I és que, tal com passa amb la marca generalista, a Lexus porten ja molt temps apostant pels motors híbrids purs, un tipus de mecànica que el deixa de guanyar adeptes cada dia que passa al nostre país pel fet de ser motors que prometen consums més baixos que els micro híbrids i, a més, permeten lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

 

És per això que, encara que els seus models no tinguin ni de lluny el mateix impacte que tenen els seus rivals directes als concessionaris de les marques alemanyes, molts casos poden presumir de ser, per relació qualitat preu, opcions molt més interessants que les d'Audi, BMW i Mercedes.

El Lexus NX, híbrid pur i més barat que els prèmium alemanys

Un molt bon exemple d'això és el Lexus NX, un model que no té res a envejar als seus rivals alemanys quant a qualitats, equipament i disseny però que, com bé saben els que estan interessats en un d'ells, tenen el seu motor híbrid pur un dels seus millors arguments de venda.

Aquest cas es tracta del motor més senzill de tots, un híbrid de 242 cavalls de potència que promet prestacions més que interessants al seu torn que un consum molt més baix que el dels seus rivals directes. Això sí, on realment el Lexus marca la diferència és en el preu. Tal com podem veure que cotxe em compro.com, gràcies al descompte actual de 5400 €, la versió d'accés del NX, que arriba ja més que ben dotada de sèrie en tots els sentits, es queda just per sobre dels 48.000 €.

 

Un preu que s'allunya dels gairebé 60.000 € que té el Mercedes GLC més senzill i dels poc més de 54.000 € que tenen com a preu de partida les versions més senzilles del BMW X3 i de l'Audi Q5, els seus rivals més directes a Espanya i que en les seves versions d'accés arriben amb motors menys potents i micro hibridats.. Així, per molt que hi sigui en NX no tingui potser el nom dels seus rivals alemanys, per relació qualitat preu és una opció molt més interessant.