L'Audi Q5 és, juntament amb el Mercedes GLC, el Volvo XC60 i el BMW X3,uno dels models més venuts de la seva categoria. Un model que, com passa en aquest tipus de cotxes que són de marca prèmium, no pot presumir de ser precisament barat, però si de ser un d'aquests cotxes que arriba extremadament bé dotat en tots els sentits, sobretot a nivell de qualitat de materials, d'equipament, de tecnologia i de motor, i més tenint en compte que és un model que ha estrenat generació recentment.

 

El problema que tenen aquests models és que, per molt que estiguin molt assentats a les carreteres europees, hi ha un model en concret que està començant a guanyar molt pes, sobretot perquè és un model que es diferencia tant dels alemanys com del suec per comptar amb una mecànica que cada vegada està cridant l'atenció altres conductors a les carreteres del vell continent.

El Lexus NX guanya terreny a Europa

Aquest model no és altre que el Lexus NX, l'aposta en aquest segment per part de la marca prèmium de Toyota que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que és un model de l'entorn del fabricant japonès, arriba de sèrie amb una mecànica híbrida auto recarregable, una mecànica millor respecte a les versions d'accés tant dels alemanys com del suec, que arriben amb mecàniques micro híbrides.

 

En aquest cas el Lexus ho fa amb una mecànica de 242 cavalls de potència que, per molt que no compta amb tracció a les quatre rodes com si que compten alguns dels seus rivals, permet tenir un consum molt més baix, a més de ser una de les mecàniques més fiables i que menys problemes donen al llarg dels anys, una mica a tenir en compte en un model que no és que sigui barat.

D'altra banda, un altre gran argument a favor d'aquest model és que vaig començar a comptar amb un motor que molts consideren millor, és més barat respecte als seus rivals, amb una promoció actual que deixa la seva versió d'accés just per sobre dels 50.000 €, pel que no és estrany que siguin molts els que, deixant de banda l'estatus del mateix fabricant, consideren que el model japonès acaba sent de la compra molt més racional i intel·ligent en un segment important com és el dels D-SUV prèmium.