Tant Lexus com Toyota, especialment en el segon cas, les dues marques japoneses estan d'enhorabona. Entre altres coses perquè, com ja s'intuïa veient les xifres de vendes dels últims mesos, Toyota acabat aquest passat 2022, la marca amb més quota de mercat al nostre país.

Un èxit que ha arribat de la mà de l'èxit de diversos models, entre ells el Corolla, el C-HR, el Yaris Cross, el Yaris i el RAV4. El cas de Lexus, sent com és una marca prèmium que a més competeix contra grans homes com són Mercedes, Audi, BMW, Volvo i companyia, la seva quota de mercat ha estat molt menor.

 

Això sí, es pot destacar que, com és habitual tenint en compte que els SUV són els models que porten ja diversos anys creixent quant a vendes al nostre país, han estat dos models amb aquest tipus de carrosseries els que han acabat sent dels més venuts per part de cada una de les dues marques. En el cas de Lexus, ha estat l'UX, el SUV més senzill de la marca prèmium, mentre que en el cas de Toyota, malgrat que el Corolla ha estat el model més venut del fabricant, el sud més reeixit dels japonesos al nostre país ha estat el C-HR.

El Lexus UX és un model millor en tot, però el C-HR és molt més equilibrat

Així, tenint en compte que els dos competeixen en el segment dels subcompactes, i tenint també molt en compte que un és un model prèmium bé és un model generalista, no són pocs els que es plantegen quina de les dues opcions és millor.

 

Evidentment, si el nostre pressupost no és gaire ajustat, el Lexus, que té un preu a partir d'ara que es queda just per sota dels 35.000 €, és l'opció a elegir. Entre altres coses perquè arriba amb un nivell de qualitat, d'acabats i de tecnologia de sèrie superior al del Toyota. A més, el seu motor híbrid de 184 cavalls de potència també és millor que el que arriba en el model de la marca generalista.

En embargament, cap també tenir en compte que, amb un preu de partida que es queda just per sota dels 28.000 €, el Toyota C-HR es posiciona com una opció perfecta per a aquells que, sense voler gastar aquest extra que implica anar a buscar un model prèmium, vol aconseguir un SUV de mida urbana un motor híbrid que arriba més que bé dotat de sèrie en tots els sentits, amb un motor híbrid de 122 cavalls de potència, més que suficient per a qualsevol situació.