Quan una marca generalista opta per fer un pas endavant i llança una marca prèmium no ho fa amb cap altra intenció que no sigui la d'ampliar la seva quota de mercat, encara que sigui indirectament.
I això és el que va fer precisament Seat fa poc, quan va decidir donar-li vida pròpia a Cupra, la que havia estat fins aleshores la seva divisió esportiva. El 'problema' per al fabricant espanyol és que, per molt que les previsions fossin molt positives per part de Seat i Cupra de cara al passat 2021, els resultats de la marca esportiva n'han deixat molts amb la boca oberta.
I és que Cupra ha aconseguit multiplicar ni més ni menys que per quatre la seva quota de mercat aquest any passat, un any que, a més, no és que hagi estat precisament favorable per a la indústria de l'automòbil.
Tenint en compte que, per exemple, a Europa s'han venut a nivell general menys cotxes en aquest passat 2021 que el 2020, aquest creixement de Cupra és una notícia més que positiva per a Seat.
Cupra ha arrasat en aquest passat el 2021, multiplicant per quatre les seves vendes
Evidentment bona part de les vendes que ha aconseguit Cupra han estat vendes que en altres temps s'hagués emportat Seat. Això sí, tenint en compte que les dues firmes van de la mà, en Seat no és que estiguin precisament preocupats, més aviat el contrari.
Entre altres coses perquè el principal responsable de l'èxit de Cupra a Espanya ha estat el primer model que la marca esportiva va llançar amb el seu segell, el Formentor. Un Formentor que ha acumulat ni més ni menys que un 80 per cent de les comandes de la marca aquest any passat i que s'ha confirmat com un dels cotxes de moda a Espanya.
"El naixement de CUPRA en un entorn tan complex ha estat un repte, però també una fita històrica. Ningú no havia aconseguit créixer a aquesta velocitat ni crear una xarxa comercial en tan poc temps. Vull agrair a la xarxa de concessionaris el paper fonamental que ha tingut", ha apuntat recentment el director comercial de Cupra España Víctor Sarasola.
Amb més de 9.200 matriculacions, l'èxit del Formentor, que té un preu d'accés de 32.400 euros, no té a veure res amb el de Cupra León, que ha venut 815 unitats, o el Cupra Ateca, que s'ha quedat en tot just 731 vendes.
Tenint en compte que en aquest acabat d'iniciar 2022 el Born serà també un model destacat, és evident que Cupra continua 'robant' vendes a Seat. Això sí, la marca espanyola no podria ser més feliç en aquest sentit.