Pensar en marques coreanes implica, gairebé sempre, que s'acabi parlant de Kia i Hyundai, però aquest país puntero del sud-est asiàtic que era més pobre que Espanya fa trenta anys i que ara no supera en PIB i en renda per càpita perquè, entre altres coses, produeix cotxes excel·lents, té altres marques. Una d'elles és SsangYong, que ens presenta un cotxe, el Rexton, que té formes de Premium i deixa en mal lloc al Seat Tarraco encara que és una mica més car.

Ssangyong Rexton
Ssangyong Rexton

Res a envejar a un Premium

El Ssangyong Rexton és una de les sensacions, si ens agraden els SUV, de la marca sud-coreana. I ho és perquè no té gairebé res a envejar a un SUV Prèmium europeu i millora, en molt, a altres tot camins amb pretensions com el Seat Tarraco. És, amb les seves set places, un dels tot camins més espaiosos actualment a la venda a Espanya i ens ofereix un motor dièsel de 205 CV de potència assistit per un canvi de marxes automàtic excel·lent. Té, també, tracció a les quatre rodes i surt, segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com, per menys de 40.000 euros. En concret, són 37.200 per a la versió d'accés. Mesura 4,85 metres de llarg i ofereix un amplísimo equipament: fars LED, pantalla tàctil de vuit polzades, alarma, climatitzador, càmera posterior, sensors de pàrquing, avís precol·lisió, ordinador, control de creuer i llantes.

Més car que el Seat Tarraco, però li roba vendes

El preu d'aquest SUV és de 37.200 euros, el que implica que, amb unes prestacions similars, costa la meitat de la qual cosa hauríem de desemborsar per aconseguir un tot camí Mercedes o BMW de similars característiques. Supera en preu el Seat Tarraco, però també li roba vendes: el tot camí espanyol surt ara, segons quecochemecompro.com, per 29.200 euros, però la percepció de qualitat que genera el Rexton és més gran. En Seat, han de fer alguna cosa si no volen que el seu tot camí estavella encari aviat la recta final de la seva vida comercial. Ssangyong és una gran opció.