Va ser fa ja molts anys quan Ikea, una de les empreses sueques més famoses a nivell mundial, si no la més famosa, va decidir posar potes enlaire la indústria de la decoració i de la casa amb una idea revolucionària: vendre mobles sense muntar i que fossin els mateixos usuaris els que se'ls van muntar a casa, de tal manera que així podien ser mobles molt més barats i, sobretot, més fàcils de transportar i de fabricar.
No és que sigui precisament cap secret que Ikea s'ha convertit en la referència de molts que busquen tota mena de solucions per a la casa, tenint en compte que són opcions molt més barates que en un altre tipus d'empreses i que en la immensa majoria dels casos requereixen això estat un muntatge.
I aquesta és la idea que ha servit de base perquè una altra empresa sueca, en aquest cas Luvly, vull començar una petita revolució en la indústria de l'automòbil a base de vendre cotxes que, si bé és cert que no hauran de muntar precisament els usuaris per un tema de seguretat, sí que tindran un preu molt més baix a través del seu sistema de muntatge.
L'elèctric Luvly 0, un elèctric a l'estil Ikea
El principal objectiu de la marca és la reducció de costos a tot el procés, des de la fabricació fins a la distribució, per això veuen a Ikea un bon exemple. D'aquesta forma, les peces del cotxe caben en caixes planes de mesures molt ajustades, el que els permet enviar ni més ni menys 20 vehicles als contenidors en els quals habitualment caben 4.
Aquests paquets plans s'envien a una fàbrica d'automòbils que s'encarrega d'ajustar totes les peces, entre altres coses per un tema evidentment de seguretat. Com no podia ser de cap altra forma, aquesta idea passa per un cotxe elèctric, el Luvly 0, que té un petit motor i una petita bateria que li permet tenir uns 100 quilòmetres d'autonomia i, això sí, un preu d'uns 10.000 euros.
De moment el projecte està en una fase molt avançada, tot i que encara falten alguns processos perquè es posi definitivament a la venda. El que és evident és que és una idea més que interessant per reduir despeses de fabricació i així poder oferir un preu final també més baix.