Per molt que els híbrids endollables continuïn sent un tipus de cotxe amb una quota de mercat molt menor al nostre país i que tan sols superin aquest sentit als models amb motors bifuel i als 100 × 100 d'elèctrics, tenir en compte que la quota de mercat dels PHEV ha augmentat ni més ni menys que més d'un 30 per cent en aquest passat 2023 respecte al passat 2022.
El rei dels híbrids endollables al nostre país l'any passat ha estat el Ford Kuga, un model que ha vist com, això sí, el segon classificat, el Lynk & Co 01, s'ha quedat molt a prop de nivell de vendes. I és que aquest SUV que es fabrica a la Xina però que comparteix molts components amb el Volvo XC 40, continua sent una de les millors opcions per a aquells que busquen un model polivalent i que, això sí, volen aconseguir un cotxe a través d'un sistema poc convencional.
El Lynk & Co 01 segueix creixent en vendes a Espanya
Com bé saben els que s'han interessat en aquest model, es pot tenir en compte que la marca no té cap tipus de concessionari al nostre país, sinó més aviat un petit showroom a Barcelona, pel que tot el procés de compra es fa directament a través del web.
Si optem per comprar directament el model, el preu de partida aquest 44.500 €, un preu que, comptant amb els diferents descomptes i promocions, pot arribar a ser fins i tot 6000 € més baix. Tanmateix, l'èxit d'aquest model ha arribat de la mà de dues variants de compra, el rènting i la subscripció mensual.
Precisament aquest sistema de subscripció mensual el que més està ajudant que aquest model tingui cada vegada més èxit, entre altres coses perquè es tracta d'un sistema en el qual no hi ha permanència com si que n'hi ha en el rènting i en el qual, per un preu mensual de 600 €, està tot inclòs excepte evidentment la gasolina. D'altra banda, es pot destacar que el mateix fabricant posa a disposició dels que tinguin un d'aquests models un sistema de car sharing, pel que es pot rellogar el cotxe a tercers i així recuperar part de la inversió mensual.
Amb un únic nivell d'equipament, molt poques possibilitats de personalització i un motor de 261 cavalls de potència associat a una mecànica elèctrica que li permet tenir uns 75 km d'autonomia en manera elèctrica, aquest Lynk & Co 01 pansa per ser una de les opcions segurament més desconegudes al nostre país però més interessants entre els híbrids endollables.