Per molt que la immensa majoria d'espanyols no sàpiguen de l'existència de Lynk & Co, no són pocs, especialment aquells que busquen un model híbrid endollable, els que conèixer molt bé a la marca que arriba des de la Xina associada al gegant Geely.

Entre altres coses perquè l'únic model que tens aquesta marca de moment a la venda al nostre país i a Europa, el 01, passa per ser un dels híbrids endollables més venuts tant a les nostres carreteres com a la resta de carreteres del vell continent.

 

Un model estretament lligat al Volvo XC40 però que aposta per un disseny clarament diferenciat, per una mecànica híbrida endolla parli que està guanyant cada vegada més pes a les carreteres europees i, sobretot, per un sistema de subscripció mensual que, al més pur estil Spotify, Netflix o HBO, no| ompta amb sistema de permanència, una nova modalitat d'aconseguir un cotxe que està guanyant cada vegada més adeptes a Europa.

Lynk & Co no vol saber res d'Espanya amb el seu primer elèctric

Els plans que tenen a Geely amb aquest fabricant no són altres que el d'ampliar la seva quota de mercat, és per això que, més enllà de continuar apostant pel 01, el fabricant xinès posarà a la venda el seu primer model 100 × 100 elèctric a partir de 2024 al vell continent.

Això sí, tal com han apuntat els responsables de la marca en una recent entrevista, i a diferència del que fan en bona part de les marques generalistes, aquest model no es posarà a la venda a tots els mercats, sinó que de moment es posarà a la venda als mercats en els quals els elèctrics realment tenen un pes. No és el cas evidentment del mercat espanyol, on la quota d'aquests cotxes és d'amb prou feines un 6 %.

 

No ha estat cap altre que Alain Visser, el màxim responsable de Lynk & Co a Europa, el que ha deixat molt clar que ni Espanya ni Itàlia no estan en els seus plans, almenys de moment. "Sempre hem dit que la intenció era passar a ser elèctric. Comencem amb un híbrid (endollable) perquè la infraestructura de càrrega llavors -i en alguns països encara- no era suficient. Especialment a Espanya i Itàlia, el mercat de cotxes elèctrics és encara molt petit", ha apuntat.

Falta saber ara si en un futur no molt llunyà la marca decidirà canviar d'opinió respecte a la introducció del seu primer model 100 × 100 elèctric al mercat espanyol, encara que tampoc no fa pinta que aquesta decisió es vagi a prendre a curt termini.