Per molt que la immensa majoria de fabricants estiguin centrant bona part dels seus esforços en intentar augmentar les vendes dels seus cotxes elèctrics amb constants novetats en aquest segment, no és que sigui precisament cap secret que, almenys de moment, els elèctrics continuen sent els motors menys buscats a les carreteres espanyoles.
És més, no és que sigui precisament casualitat que opcions com les de gasolina, els híbrids, els dièsel i fins i tot els híbrids endollables siguin per sobre quan quota de mercat respecte als elèctrics.
En el cas dels motors híbrids endolla parlis, la quota de mercat que ha aconseguit aquests models a Espanya aquest mes de maig passat ha superat el 6 % i, sobretot, ha superat també la quota de mercat que tenen els elèctrics, evidenciant que és un tipus de mecànica que cada vegada més espanyols veuen amb bons ulls.
El fet que en els cinc primers mesos de 2023 s'hagi matriculat gairebé un 30 % més de models amb aquest tipus de motor respecte als cinc primers mesos del passat 2022 evidència que és un tipus de mecànica que va a l'alça.
Lynk & Co segueix arrasant entre els PHEV
Dins dels molts models que compten amb aquest tipus de mecànica que estan a la venda al nostre país, l'autèntic referent, i que ha tornat a demostrar el mes de maig passat que és un dels models que més està creixent quant a vendes a Espanya, no és altre que el Lynk & Co 01, l'únic model que té la marca xinesa que forma parteix del gegant asiàtic Geely a Espanya.
El que realment suposa un motiu d'alegria per a aquest fabricant ja no és tan sols que és un model sigui l'híbrids endollables més venuts a Espanya, sinó que la diferència el passat mes de maig respecte als seus perseguidors ha estat enorme. Mentre que aquest model s'ha quedat el 931 matriculacions, els seus perseguidors eines han superat les 500 com és el cas del Citroën C5 Aircross, amb 502 vendes, o el Peugeot 3008, amb 458 vendes.
El principal motiu de l'èxit d'aquest model els altres que el seu sistema de subscripció mensual, un sistema pel qual podem fer-nos amb aquest model pagant una quota fixa al mes però, a diferència del que ocorre amb el rènting, no comptarem amb cap tipus de permanència, és a dir, una manera d'aconseguir un cotxe al més pur estil Spotify o Netflix.