Com bé saben aquells que volen fer el salt a la mobilitat elèctrica i volen fer-ho també de la mà d'una marca prèmium i pionera en molts sentits, Tesla és la referència tant a Espanya com a nivell mundial quant a la venda de cotxes EV.

És més, segurament al contrari de l'esperat fins i tot abans que arrenqués el passat 2023, en el passat curs no va ser cap altre que el Tesla Model Y el que va acabar sent ni més ni menys que el cotxe més matriculat a Europa per davant del Dacia Sandero, evidenciant que la mobilitat elèctrica té cada vegada més pes al vell continent.

A Espanya les vendes de Tesla i de la resta de models elèctrics són molt lluny de les que aconsegueixen aquests models en altres mercats, especialment en els del nord d'Europa com és el cas d'Alemanya, Noruega, Suècia o Dinamarca, entre d'altres, per això el fabricant americà opta per anar abaixant cada vegada més els seus preus.

 

El problema per a Tesla així com per a la resta de marques prèmium clàssiques a Europa com són Audi, BMW o Mercedes és que estan arribant cada vegada més models des de la Xina amb una relació qualitat/preu pràcticament inigualable, i no tan sols quant a models low cost, també al terreny dels prèmium.

L'ÉSSERS 5, un SUV EV molt top

Un bon exemple d'això és l'ÉSSERS 5, un SUV d'unes dimensions molt similars a les del Tesla Model Y però que pot presumir de tenir una autonomia més gran ja des de la seva versió d'accés, en el seu cas de 500 quilòmetres que, juntament amb el seu motor de gairebé 300 cavalls (hi ha una altra versió amb gairebé 600 cavalls), ofereixen un producte de molt bona qualitat pel seu preu.

 

I és que, comptant amb tots els ajuts i descomptes per finançament, la versió d'accés d'aquest SUV xinès té un preu de menys de 47.000 euros. És cert que el Model Y és un model més barat en la seva versió d'accés, però a igualtat d'autonomies (la clau dels EV) la diferència de preu és mínima.

El problema per a aquest ÉSSERS 5 així com per a la resta de models de marques xineses que arriben des del mercat asiàtic és que, almenys en el seu cas, molts desconeixen la pròpia marca i no saben fins a quin punt aquest tipus de models i els seus processos de fabricació es poden equiparar quant a qualitat respecte a models de marques com a Tesla, Mercedes i companyia.