Citroën no ha engegat aquest 2025 de la millor manera possible al nostre país. És més, que la marca francesa hagi ocupat el primer mes de 2025 la 13a posició en el rànquing de marques més venudes no fa cap altra cosa que evidenciar que han de fer un pas endavant amb alguns dels seus models per recuperar bona part del terreny perdut.

Sobretot tenint en compte que alguns dels 12 rivals que té per davant són algunes de les marques més venudes a Espanya en els últims anys i que, per tant, no serà gens senzill poder retallar certes distàncies.

 

Pel que es refereix als seus models més venuts, no han estat d'altres que el C3 i el C4, dos models molt interessants referent a relació qualitat preu però que, almenys aquest primer mes de gener, s'han quedat fora del Top 10, ocupant la 14a i 15a posició respectivament.

El Citroën C5 Aircross no triomfa a Espanya

Però el que segurament representa millor el mal moment comercial pel qual està passant el fabricant francesos que, al marge del bon rendiment comercial del seu C3 i el seu C4 i de les relativament bones posicions que has aconseguit aquest primer mes de gener, el tercer Citroën més venut a Espanya al gener ha estat el C4X, i s'ha quedat amb tan sols 183 vendes en la posició 94.

 

El curiós en aquest cas és que, si bé és cert que alguns dels seus rivals més directes per segment poden presumir de ser alguns dels models més venuts a Espanya, el representant de la marca francesa en el segment dels C-SUV, el C5 Aircross, ha aconseguit tan sols 177 matriculacions ocupant la posició 98, extremadament lluny de les primeres posicions i també molt a prop de quedar-se fora de top 100, una cosa difícil d'entendre tenint en compte que es tracta d'un dels millors models de la marca francesa.

En saben en el fabricant que la rivalitat en aquest segment és molt dura i que hi ha alguns models com el Hyundai Tucson, i Nissan Qashqai i el Kia Sportage que tenen molta de la quota de mercat, però en Citroën haurien de fer un pas endavant amb el seu C5 Air Cross per a, sobretot, aconseguir créixer com a marca en un 2025 en el que no han començat de la millor manera possible.