Mazda, coneguda pel seu inconfusible i atractiu disseny que destaca entre les marques d'automòbils, ha fet un pas endavant en l'àmbit de la tecnologia automotriu. En uns mesos, Mazda llançarà a Europa el seu primer cotxe elèctric de nova generació, un model anomenat EZ-6, que promet redefinir la imatge i eficiència de la marca japonesa. Aquest model, portat directament des de la Xina, és un dels vehicles més sofisticats i elegants que Mazda ha desenvolupat en els últims anys i es perfila com un digne successor de l'icònic Mazda6.
Durant la seva conferència anual al Japó, Mazda va exposar les seves estratègies per als pròxims anys, posant èmfasi en la seva visió d'un futur més net, però sense abandonar la combustió tradicional. A diferència d'altres marques que han optat per centrar-se únicament en l'electrificació, Mazda manté la seva fe en la tecnologia de combustió interna, destacant com una de les poques marques que continua apostant per aquest tipus de motors malgrat les normatives cada vegada més estrictes, com l'Euro 7.
Mazda millora l'eficiència dels seus motors amb la tecnologia SKYACTIV-Z
Mazda està col·laborant amb gegants de la indústria com Toyota i Subaru en el desenvolupament de nous motors. Un dels aspectes més emocionants és que estan treballant en una nova generació de motors Wankel o rotatius, una tecnologia que Mazda domina com cap altre fabricant. Però més enllà dels motors rotatius, la gran sorpresa de la firma japonesa és la seva pròxima tecnologia de combustió avançada, la SKYACTIV-Z.
Aquesta nova tecnologia, SKYACTIV-Z, suposa un avenç revolucionari en la gamma SKYACTIV. Mazda ha aconseguit innovar als seus motors gasolina, dièsel i fins i tot en els seus híbrids, però la tecnologia SKYACTIV-Z és completament inèdita i suposa un canvi de paradigma. A diferència d'altres sistemes, el SKYACTIV-Z utilitza una tècnica de combustió lambda one, que permet una combustió altament eficient. Aquest sistema equilibra perfectament la relació aire-combustible, aconseguint que ambdós elements es combinin de manera òptima durant el procés de combustió. El resultat és una reducció significativa en les emissions contaminants, sense comprometre la potència ni l'eficiència.
Arribarà al mercat el 2027
Mazda explica que aquest "mètode de combustió teòric" és capaç d'assolir una alta eficiència tèrmica en aconseguir una combustió extremadament pobra, efectiva en un ampli rang de revolucions. Això significa que el motor pot operar amb gran eficiència des de baixes fins a altes revolucions, un assoliment que molt poques marques han assolit fins ara. Les proves realitzades per Mazda als seus laboratoris han superat els estàndards més exigents tant a Europa com a Amèrica del Nord.
Aquesta tecnologia innovadora de Mazda, que molts consideren que fins i tot pot superar la de Mercedes i altres marques de luxe en termes d'eficiència i sostenibilitat, debutarà en un motor de quatre cilindres el 2027. Més endavant, està previst que també estigui disponible en motors de sis cilindres. Cal veure quins models estrenen aquesta tecnologia.
Amb el disseny que ha caracteritzat sempre Mazda i el suport de la seva avançada tecnologia SKYACTIV-Z, la marca japonesa es perfila com una de les més innovadores i compromeses amb un futur més net. En combinar disseny, tecnologia i sostenibilitat, Mazda sembla estar a punt per competir no només amb Mercedes, sinó també amb altres marques de luxe, establint un nou estàndard en la indústria automotriu.