Veient el catàleg de la immensa majoria de marques generalistes i low-cost a Europa, es fa evident que aquest tipus de fabricants han decidit prendre un camí lògic quant a vendes i a la recerca de beneficis però que, per a molts conductors, no acaba de ser el més atractiu a nivell visual és el que es refereix a la concepció dels seus catàlegs amb diferents opcions de carrosseries.

I és que no és que sigui cap secret que la immensa majoria de marques estan apostant en els últims anys pels SUV, un tipus de cotxe que ha guanyat moltíssim terreny a les carreteres europees i que ha provocat que molts fabricants de gent comptar amb dues de les carrosseries històricament més reeixides a Europa: els monovolums i les berlines.

 

El positiu en aquest cas és que, si bé és cert que algunes marques sí que continuen apostant de forma molt puntual pels monovolums, les berlines no han desaparegut del tot, i bona prova d'això és que algunes marques generalistes, Skoda o Peugeot hi continuen apostant, mentre que les marques prèmium saps molt bé que hi ha un tipus de perfil de client més clàssic que continua veient en aquestes opcions cotxe és molt més atractius que els SUV.

Lexus continua apostant per les berlines

En aquest sentit, tan sols fa falta veure com Audi, BMW o Mercedes continuen apostant per berlines molt top com poden ser el nou A6, el Sèrie 7 o el Classe S, models que no tenen gaire quota de mercat però que representen el millor dels seus respectius fabricants en la categoria.

Ara ha estat la marca prèmium de Toyota, Lexus, la que ha deixat molt clar que, si bé és cert que ja no compta amb tantes berlines com comptava en el seu moment, continua apostant per aquest segment amb una nova generació de l'ES que representarà el màxim referent al luxe amb aquest tipus de cotxes dins del catàleg de la marca japonesa.

 

Evidentment aquest model comptarà amb els famosos motors híbrids de Toyota, i segurament comptarà també amb una opció híbrida endollable, deixant la porta oberta també a l'entrada en joc d'una versió 100 × 100 elèctrica, encara que això no està confirmat per una marca que vol continuar apostant les berlines tradicionals però amb un disseny molt top.