Com passa en tantes altres indústries, no pel fet que una marca tingui molt nom i pugui presumir de tenir alguns dels millors productes al mercat això significa que sigui una marca que gaudeixis de bona salut econòmica a nivell de beneficis.

Un bon exemple d'això és Maserati, la històrica marca italiana que ara forma part del gegant de la indústria europea Stellantis i que no passa precisament pel seu millor moment a nivell comercial.

 

És més, tenint en compte que en el passat 2024 la seva xifra de vendes es va reduir més d'un 50 % respecte a les de 2023, la preocupació entorn d'aquest fabricant continua sent enorme, sobretot tenint en compte que les seves xifres de vendes en aquest acabat d'iniciar 2025 no és que estiguin sent esperançadores en aquest sentit, sinó més aviat el contrari.

El projecte cancel·lat de Maserati reflecteix la mala situació de la marca

I com era d'esperar i com sol ser habitual cada vegada que un fabricant passa per greus problemes econòmics i de vendes, ja se sap que el fabricant ha decidit cancel·lar un dels projectes més ambiciosos i més interessants, la creació d'un súper esportiu 100 × 100 elèctric que, almenys de moment, es quedarà guardat en un calaix.

 

Així, malgrat que a la notícia que la marca anava a llançar un MC20 Folgore va suposar l'alegria de molts dels seus seguidors, el cert és que en el gegant europeu decidit posar punt i final a aquest projecte, entre altres coses perquè saben molt bé que ni les xifres de vendes dels cotxes elèctrics no estan sent les esperades ni els súper esportius amb motors 100 × 100 d'elèctrics s'han convertit encara en la tendència que molts creien fa tot just uns anys.

No se sap fins a quin punt la cancel·lació actual d'aquest projecte podrà activar-se de nou en un futur, però el que és evident és que, tenint en compte els problemes de xifres de vendes pels quals passa actualment la marca, no sembla que aquest canvi de decisió es vagi a produir en els propers anys.