Totes i cada una de les marques de pes als mercats més importants saben molt bé que l'electrificació és el camí que han de prendre de cara al futur. I és que, per molt que els models elèctrics tinguin ara un paper molt secundari als principals mercats, en uns anys seran aquests i no els models amb motor de combustió els que seran determinants.

En el cas de Mazda, els japonesos ja han començat aquest camí de transició. I ho han fet com ho estan fent en la gran majoria de marques, per parts. D'una banda, han apostat per motors amb sistemes híbrids, ja siguin híbrids o micro híbrids. Per un altre, amb models cent per cent elèctrics.

 

En aquest últim cas el protagonista no és cap altre que el Mazda MX-30, un SUV urbà destinat als que volen tenir un model tan elegant i sofisticat com eficient. I és que, com bé podem veure en les imatges, aquest Mazda MX-30 és un dels models, com sol passar amb la marca japonesa, més bonics del seu segment.

I per donar-li una bona empenta a les seves vendes en aquest 2022, la marca del Japó l'ha actualitzat en matèria d'equipament i preus, posant-lo al dia i reestructurant la seva gamma.

La nova gamma del Mazda MX-30 que millora el SUV elèctric japonès

En matèria de motor, no hi ha hagut canvis. Tots els Mazda MX-30 continuaran comptant amb una mecànica elèctrica de 145 cavalls de potència i un parell màxim de 271 Nm. La bateria continua sent potser el punt mes crític d'aquest model, amb tan sols 35,5 kWh de capacitat, que deriva en una autonomia de poc més de 230 quilòmetres. Tenint en compte que es tracta d'un model pensat per a un ús habitualment urbà, és una xifra correcta.

 

On sí que han arribat canvis ha estat al seu equipament, on Mazda ha millorat el de sèrie dotant-lo de millor tecnologia en tots els sentits. Des del més bàsic compten ja de sèrie amb, entre altres coses, alerta de canvi involuntari de carril, assistent d'arrencada en pendent, alerta de col·lisió amb activació a baixa velocitat i encesa dels llums de fre, fars Full LED, Bluetooth, connexió USB davantera, sistema multimèdia amb pantalla tàctil de 8,8 polzades i navegador, Android Auto i Apple CarPlay, control de creuer adaptatiu i limitador de velocitat llums posteriors de LED, sensor d'avançament, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, sensors davanters i posteriors d'aparcament i sensor de pressió dels pneumàtics.

Quant als preus, sense promocions ni descomptes, Mazda ha fixat en 36.228 euros el MX-30 més bàsic de tots i en 40.978 euros el més ben dotat de tots quant a equipament, amb fins a 4 opcions intermèdies entre els dos.

Saben a Mazda que no serà la sev MX-30 el seu model més venut, però sí que és una molt bona manera de posicionar-se en un mercat en el que a poc a poc aniran guanyant pes.