Per molt que Mazda no tingui ni de lluny el pes que tenen altres fabricants japonesos al nostre país, sobre tot Toyota, el fabricant del Japó no és una d'aquestes marques que sempre ha destacat per estar un pas per davant de la resta és el que es refereix a disseny i tecnologia en alguns dels seus models més d'èxit.

Tanmateix, com passa en tants altres fabricants, al final a la marca japonesa són molt conscients del que realment interessa a nivell comercial són les xifres de vendes, per això han pres una decisió que, per molt que dolgui als més puristes i als amants de les berlines i els sedan, i és més que lògica tenint en compte l'èxit d'un model que va néixer el 2002 i que poc a poc ha anat perdent pes al mercat a nivell mundial.

 

Aquest model no és cap altre que el Mazda 6, un sedan que sempre s'ha caracteritzat per tenir un disseny elegant i esportiu i un nivell de qualitat molt alt, com la resta de models de la marca, però que en els últims temps amb prou feines s'ha venut, per això el fabricant han decidit deixar de comptar amb ell a les carreteres europees. Encara no s'ha fet oficial l'adeu definitiu, però des de l'entorn del fabricant ningú no nega que sigui un model sentenciat.

El Mazda 6 marxa per donar pas a un model que apunta a ser molt top

Això sí, que Mazda hagi decidit sentenciar definitivament a aquest model no significa que vagi a optar per desaparèixer d'aquest segment, aquestes coses perquè ja se sap que la idea del fabricant no és cap altra que la de posar a la venda a Europa un model que en principi estava destinat tan sols a vendre's a la Xina, el principal mercat a nivell de vendes de cotxes elèctrics.

 

Es tracta del nou Mazda EZ-6, model que es va presentar a l'últim Saló de Pequín i que, tal com podem veure en les imatges, destaca per tenir un disseny elegant i esportiu i, sobretot, ser el primer model fruit de la col·laboració de la marca japonesa amb el seu soci xinès Changan.

Malgrat que al principi la idea era vendre aquest model tan sols a la Xina, a la marca japonesa ha decidit que, després de l'adeu del Mazda 6, serà aquest nou EZ-6 el que omplirà el seu espai en la seva gamma, convertint-se així en un rival molt interessant per al Tesla Model 3, el model més reeixit en la seva categoria a les carreteres del vell continent.