El Mazda EZ-6, una berlina elèctrica que ha irromput amb força al mercat xinès, està causant sensació. Amb 2.445 unitats venudes el seu primer mes després del llançament, l'èxit ha superat totes les expectatives de la marca japonesa. Aquest nivell de demanda ha obligat Mazda a augmentar la producció en la seva planta de Nanjing, assegurant que es pugui satisfer el creixent nombre de comandes.

Encara que ara per ara l'EZ-6 es comercialitza exclusivament a la Xina, els rumors sobre la seva arribada a Europa no han deixat de créixer. Si finalment es confirma, la marca podria fer ajustaments per adaptar-lo a les preferències del públic europeu, sense perdre l'essència que l'ha convertit en un èxit. Al mercat xinès, l'EZ-6 ja ocupa un lloc destacat al top tres de berlines elèctriques de mida mitjana, la qual cosa evidencia la seva competitivitat.

Mazda EZ 6

Mazda ho ha posat tot en el nou EZ-6

El disseny del Mazda EZ-6 segueix l'icònic llenguatge Kodo, però amb una reinterpretació més moderna i atrevida. El seu frontal destaca per una graella de diamant amb un patró de punts cromats i fars estilitzats, mentre que el perfil presenta línies atlètiques i detalls cromats que realcen la seva elegància. Al darrere, uns fars rodons connectats per una tira LED completen un disseny que combina esportivitat i sofisticació.

Quant a dimensions, l'EZ-6 és similar al Mazda6, amb 4.921 mm de llarg i una distància entre eixos de 2.895 mm, el que assegura un interior espaiós i còmode. Aquest enfocament prèmium s'estén a l'habitacle, que inclou una pantalla central de 14,6 polzades, un sistema de llum ambiental amb 64 colors i un equip de so d'alta qualitat amb 14 altaveus.

Mazda EZ 6

Dues versions mecàniques, una d'elles amb fins a 600 km d'autonomia elèctrica

En l'apartat mecànic, l'EZ-6 s'ofereix en dues configuracions: una versió elèctrica amb 600 km d'autonomia i una altra d'autonomia estesa, que combina un motor elèctric amb un de gasolina per assolir més de 1.300 km. Aquesta última opció és especialment interessant per a mercats com l'europeu, on la flexibilitat en el rang d'autonomia pot marcar la diferència.

Mazda EZ 6

L'èxit del Mazda EZ-6 a la Xina pot explicar-se en part per la persistent popularitat de les berlines en aquest mercat, on els SUV encara no han reemplaçat completament aquest format. Mazda ha sabut aprofitar aquesta oportunitat, dissenyant un model que respon tant a les necessitats com a les aspiracions dels conductors xinesos.