Mazda ha despertat l'interès de molts amb el llançament del nou Mazda EZ-6, una elegant berlina del segment D, que destaca no només pel seu disseny impressionant, sinó també per la seva avançada tecnologia híbrida. Inicialment presentat com un model 100% elèctric al mercat xinès, l'EZ-6 ha evolucionat cap a una versió EREV (Extended Range Electric Vehicle) amb un sistema híbrid que promet captar l'atenció dels mercats internacionals, especialment l'europeu.

El Mazda EZ-6 representa una proposta innovadora i emocionant, unint un disseny modern amb tecnologia avançada i un preu assequible al mercat asiàtic. Si arriba a Europa, sens dubte seria una opció popular entre els qui busquen un vehicle híbrid atractiu, eficient i ple d'estil.

Mazda EZ 6

De moment només es pot comprar a la Xina

El Mazda EZ-6 té un preu inicial a la Xina de 18.129 euros, i encara que la seva arribada a Europa és incerta, seria un èxit de vendes al nostre continent si es llancés a un preu competitiu. Aquest model utilitza un motor de gasolina de 70 kW (95 CV) que no impulsa el cotxe directament, sinó que funciona com un generador per carregar la bateria o alimentar el motor elèctric. D'aquesta manera, és el motor elèctric l'encarregat de moure el vehicle, una solució similar a la tecnologia e-POWER de Nissan, però amb l'avantatge que l'EZ-6 pot funcionar sol amb la seva bateria, sense dependre constantment del motor de combustió.

Mazda EZ 6

Dissenyat en col·laboració amb el soci xinès de Mazda, Changan, l'EZ-6 presenta una mecànica exclusiva i atractiva, especialment en un context de transició cap a vehicles de zero emissions a Europa. El sistema de propulsió assoleix una potència de 160 kW (218 CV), suficient per oferir un rendiment sòlid i mantenir la càrrega en tot moment. Amb dues versions que es diferencien en la capacitat de bateria, aquest Mazda promet una autonomia d'entre 130 i 200 quilòmetres en manera 100% elèctric, la qual cosa és ideal per als trajectes urbans i curts.

L'estètica de l'EZ-6 mostra la nova direcció de disseny que Mazda podria adoptar en els seus pròxims models globals. Encara que aquest model està pensat específicament per al mercat xinès i la seva fabricació local pot presentar obstacles en termes d'aranzels i costos d'importació, el seu èxit a la Xina podria inspirar una versió adaptada a Europa. Mazda podria aprofitar aquest estil en la pròxima generació de la seva berlina Mazda6, o fins i tot en la renovació del CX-5 amb tecnologia híbrida proporcionada per Toyota.

Mazda EZ 6