Per molt que Mazda no pugui presumir en cap cas de ser una de les marques amb més quota de mercat a les carreteres espanyoles ni a les carreteres europees, el fabricant japonès sí que passa per ser una de les marques més ben valorades entre aquells conductors que valoren aspectes com el disseny, la tecnologia i la qualitat, i pels quals estan disposats a pagar un preu per sobre de la mitjana.
El problema per a la marca japonesa és que, per molt que alguns dels seus models puguin presumir de ser dels més ben valorats en el seu segment, al final el que manen són les xifres de vendes, d'allà que, malgrat que encara no sigui oficial que la marca ha pres la decisió de cara a 2026 que no farà cap altra cosa que eliminar a un dels seus models més d'èxit.
Mazda valora convertir el CX-30 i el CX-5 en un sol model
La idea no és cap altra que la de, per molt que el Mazda CX-30 i el CX-5 siguin opcions realment interessants i que tenen la seva particular quota de mercat que cada un d'aquests models no es desenvolupin independentment del que provoca la desaparició d'aquests dos SUV.
El pla del fabricant japonès, per molt que no s'hagi fet oficial, és el de menjar al mercat un model que augmenti encara més la costa de la marca per models esportius i molt ben carregats tecnològicament, pel que la possible arribada d'aquest nou model portaria de la mà d'un nou llenguatge de disseny encara més atractius que l'actual.
El que sí que se sap ja és que aquest model que arribarà el 2026 no comptarà en la seva gamma amb motors dièsel, sinó que arribarà amb diferents opcions amb motors de gasolina amb diferents graus d'hibridació que li permetran arribar a un bon nombre de conductors diferents que apostin per tecnologies diferents.
De moment són especulacions i poc se sap del disseny d'aquest futur model, però ja hi ha qui assegura que, com ho volia fer d'una altra forma tenint en compte l'excel·lent treball que ha fet històricament la marca en aquest sentit, aquest nou Mazda tindria molts números de convertir-se en un dels models més venuts del seu segment.
No seria estrany que, en el moment en què es confirmi aquesta possibilitat, van ser molts els que van optar per aconseguir una de les últimes unitats d'un CX-30 que passa per ser una de les millors opcions del seu segment.