Mazda s'ha caracteritzat sempre per ser un fabricant que, més enllà de posar a la venda models molt interessants referent al seu disseny i la seva tecnologia, anar en moltes ocasions a contracorrent de la indústria. Això és una cosa que està tornant demostrar ara del fabricant japonès, entre altres coses perquè, a diferència del que ocorre amb la immensa majoria de marques, sembla que era el fabricant del Japó no tenen tan clar que el dièsel sigui un tipus de combustible que hagi de desaparèixer com més aviat millor.
No és que sigui precisament cap secret que, en un moment en el que la indústria de l'automòbil els cotxes híbrids auto recarregables i els elèctrics estan guanyant cada vegada més pes, els motors dièsel tenen cada vegada menys quota de mercat, entre altres coses perquè són els principals afectats per la immensa majoria de normatives quant a emissions i restriccions de circulació.
A la marca japonesa són plenament conscients d'això, per això la immensa majoria de les seves opcions mecàniques passen per motors de gasolina. Tanmateix, més enllà que continuïn tenint opcions dièsel en les seves gammes mecàniques com ocorre també amb altres marques de molt prestigi com és el cas del Mercedes, Audi i BMW, ara a Mazda han anat un pas més enllà amb una prova que està tenint molt bons resultats.
Mazda aposta pel biodièsel
I és que el fabricant japonès està utilitzant biodièsel en un dels seus models de competició, en concret en un Mazda 2. És cert que evidentment som davant d'un cotxe que no està homologat i que per tant no entrarà en procés de producció, però des de la marca asseguren que els resultats que estan obtenint amb aquest nou tipus de combustible són més que positius i que no descarten que acabi sent un combustible que acabi a les gasolineres de tot el món.
És més, un dels factors més interessants d'aquesta prova és que aquest nou tipus de combustible s'està utilitzant en un dels motors més que coneguts de la marca, el famós SkyActive-D, per la qual cosa no ha estat necessari fer modificacions en aquesta mecànica perquè fos funcionar amb aquest biodièsel.
L'únic problema en aquest cas, i que no és menor, és que, més enllà que la marca apuntin que de moment tan sols tenen pensat utilitzar aquest tipus de carburant al seu mercat natal, aquest biodièsel, un combustible d'origen natural, no serà precisament barat.