Mazda és un fabricant que, com passa amb Volkswagen, es queda a mig camí entre una marca generalista i una marca prèmium per preu i qualitat dels seus models. Així, si bé és cert que els seus models més senzills poden competir de forma més que clara amb models generalistes del seu segment, els models més top de la marca japonesa té preus que ja es disparen per sobre de la mitjana, per la qual cosa són models destinats als que no tenen un pressupost precisament ajustat.

El millor exemple d'això és un dels últims models que ha posat a la venda la marca, el nou Mazda CX-60, un SUV que es queda per sobre del CX-5 quant a dimensions i que es presenta com una alternativa a marques com Mercedes, BMW i Audi amb les seves SUV de grans dimensions.

 

El millor en aquest cas és que a Mazda han optat per fer del nou CX-60 el seu model més ben dotat també a nivell tecnològic quant als seus motors, amb una versió híbrida endollable molt interessant.

El Mazda CX-60 és ja un model molt top

La versió d'accés d'aquest model, la que arriba amb l'acabat Prime-Line que, evidentment, arriba molt ben dotat de sèrie, juntament amb motor dièsel de 200 cavalls juntament amb un sistema de micro hibridació lleugera té un preu de partida que supera els 50.000 euros, per la qual cosa evidentment és un model dirigit als que busquen qualitat i luxe en un cotxe.

 

Però es pot tenir en compte que si optem per configurar aquest CX-60 amb l'acabat més complet i exclusiu, l'anomenat Takumi, i l'ajuntem amb el motor dièsel en aquest cas de 254 cavalls de potència, el preu de partida supera els 62.000 euros, convertint-se així en la proposta més cara dins del catàleg de la marca japonesa, fins i tot més cara que aquest model amb aquesta acabat però amb el motor PHEV, que té un preu de partida de poc més de 61.000 euros.

Saben molt bé a la marca que aquestes versions no seran precisament les més venudes a Espanya, encara que saben també molt bé que tenir models d'aquest rang de preus els ajuda a ser reconeguda com una marca prèmium, i això acaba tenint un impacte en el seu valor de marca molt positiu, especialment als països del nord d'Europa on les marques prèmium tenen molt més pes.