Per molt quin Mazda ja hagi deixat molt clar, tant referent a les afirmacions dels seus responsables com sobre tota la composició del seu catàleg en alguns dels mercats més importants a nivell mundial, que continua apostant pels motors de combustió tradicionals o amb sistemes d'hibridació lleugers, en el fabricant japonès són molt conscients que hi ha alguns mercats en els quals els cotxes 100 × 100 d'elèctrics o amb un alt grau d'electrificació estan tenint cada vegada més acceptació.
No és casualitat llavors que aquest fabricant hagi decidit presentar una de les seves principals novetats al Saló de l'Automòbil de Xangai, a la Xina, el mercat amb més nombre de matriculacions a nivell mundial i en el qual els cotxes 100 × 100 d'elèctrics i PHEV tenen cada vegada més presència.
En aquest cas estem davant d'un EZ-60 que ja havia generat moltes expectatives perquè, si bé és cert que al principi semblava que anava a arribar de la mà d'una mecànica únicament elèctrica, a la marca ja han anunciat que comptarà també amb una variant PHEV que podrà comptar amb fins a més de 1000 km d'autonomia.
El nou Mazda EZ-60 és molt top en molts sentits
Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest nou model per adonar-se'n que, si bé és cert que és un model fruit de la col·laboració entre la japonesa Mazda i la xinesa Changan, la marca japonesa ha continuat respectant el seu aplaudit llenguatge de disseny, de tal manera que es converteix en un model en qui l'esportivitat i l'elegància es donen la mà d'una forma més que notable, una cosa que no és que sigui precisament fàcil d'aconseguir sense caure en dissenys massa carregats i excessius.
Tenint en compte precisament aquesta col·laboració i que és un model pensat gairebé exclusivament per i per al mercat xinès, a nivell de tecnologia, de disseny interior i d'habitabilitat és un model que encaixa molt amb les necessitats dels clients d'aquest mercat, per la qual cosa, si bé és cert que no es descarta del tot que sigui un model que es vengui a nivell global, a la marca japonesa saps molt bé que la immensa majoria de les matriculacions arribaran al mercat xinès, per això han escollit un dels principals salons de la indústria com és el Saló de l'Automòbil de Xangai per presentar-lo oficialment.