Els SUV no fan presoners i les seves víctimes van caient una darrera l'altra, especialment entre els compactes i sedans. A Mercedes ho tenen clar i el CLA Shooting Brake dirà adeu després del facelift del qual serà objecte aquest any i després de dues generacions. Qui vulgui aconseguir-ne un de nou, té temps fins a 2025.
La marca alemanya el deixa clar: la vida comercial del CLA Shooting Brake s'acaba el 2025 i el rentat de cara que rebrà en els propers mesos serà el cant del cigne.
L'electrificació és el futur
I és que la veterana marca de Stuttgart té clar que, quan es tracta de compactes, el futur passa per l'electrificació. Així, tots els compactes actualment en cartera sense excessiva demanda, van caient un després de l'altre. Són víctimes d'una tendència, la dictadura del SUV, que sembla no tenir final.
Per això, per aquesta moda evident, ni el CLA Shooting Brake ni el Classe A Sedan ni el monovolum compacte Clase B tenen ja buit en l'estratègia global de Mercedes i tots diran adeu el 2025.
La gran aposta a favor de l'electrificació no passa per actualitzar aquests vehicles i implica utilitzar la plataforma MMA.
Els GLA i els GLB omplen el buit
Per omplir el buit que deixen –si és que en deixen algun- els vehicles sentenciats, els alemanys confien en dos clàssics: el GLA i el GLB. Ambdós són clars successors, especialment el GLB, que està a disposició en cinc i set places. La clara vocació esportiva d'ambdós models els fa més atractius- Tant és així, que hi ha qui parla ja d'una segona joventut per a ambdós. No obstant això, d'aquí a 2025 queda encara temps perquè els amants del CLA Shooting Brake reservin la seva unitat a qualsevol dels concessionaris Mercedes del territori.