Què prefereixes? Un Mercedes Classe A o un BMW Sèrie 1? Doncs aquest mes, tens ambdós per un preu molt semblant. Menys de 1.800 euros són els que separen aquests dos magnífics vehicles alemanys, elegants i amb cor esportiu. Quin te'n quedes?

Dels dos, el més car és el BMW, que surt exactament per 31.550 euros en la seva versió d'accés. El Mercedes Classe A, per la seva part, es queda en 29.824, per sota d'aquesta barrera psicològica que marca els 30.000 euros.

Mercedes Classe A
Mercedes Classe A
BMW Sèrie 1
BMW Sèrie 1

Versió gasolina

La versió que s'ofereix a aquest preu és la Mercedes A180, que se'ns presenta amb motor de gasolina i, a diferència del que ve sent gairebé norma últimament, no requereix finançar amb la marca. És, sens dubte, un plus que agrairà qualsevol capaç de poder pagar al comptat o finançar en millors condicions recorrent al seu banc de confiança.

El Mercedes A180 és un compacte amb 184 CV, gairebé quatre i mig metres de llarg i un maleter només correcte: 355 litres. El motor de gasolina del Mercedes A180 ens permet lluir l'etiqueta C i el consum mínim que declara la marca és de 4,9 litres cada 100 km. Com tots els Classe A, el protagonista d'aquesta oferta incorpora fars de sèrie Full LED, limitador de velocitat, climatitzador automàtic, sensor de pluja, encesa automàtica de llums, volant a pell, ordinador de viatge, alçavidres elèctrics i Bluetooth i l'USB. Altres elements opcionals com el sostre solar, l'entapissament a pell o els seients elèctrics i el control de creuer adaptatiu estan disponibles també, però encareixen el preu final

Més maleter i menys potència

El BMW Sèrie 1 surt aquest mes per 31.550 euros en la seva versió d'accés, que equipa un motor dièsel de 116 CV i declara un consum mitjà mínim de 4,5 litres. El maleter és una mica més gran que el del Mercedes i arriba als 380 litres. En equipament, els dos vehicles van semblants: volant de cuir multifunció, sensor de pluja i llums, clima bi-zona, control de creuer, sensor de pàrquing posterior, Bluetooth amb connexió USB, ràdio|radi professional BMW Sèrie 1 i arrencada sense clau, entre altres coses. Per si mateix, són dos cotxes molt semblants però, segurament, el BMW guanya en esportivitat però, també, perd en preu.