Mercedes ha donat un cop de volant en la seva estratègia comercial i ha llançat una versió més assequible del Classe GLC, el seu SUV estrella. En un context on les vendes han estat per sota de l'esperat, especialment per al GLC, Mercedes ha reaccionat per atreure un major nombre de clients oferint una variant d'accés més econòmica sense perdre l'atractiu de la gamma.
L'última generació del Mercedes GLC va ser llançada amb versions únicament de tracció total i motoritzacions avançades, un detall que buscava satisfer les demandes dels clients de gamma alta. Tanmateix, aquesta estratègia va elevar considerablement el preu d'entrada, la qual cosa va resultar en una caiguda de vendes en els últims mesos, especialment en la versió dièsel. Amb aquest nou ajustament, Mercedes pretén reactivar el mercat del seu model més venut.
Mercedes enriqueix la gamma del GLC amb noves versions més assequibles
Mercedes ha decidit introduir una motorització dièsel més econòmica, recuperant la versió 200 d de 163 CV que, encara que menys potent que el model inicial de 197 CV, també compta amb l'etiqueta ECO de la DGT. Aquest motor es basa en un bloc de quatre cilindres i 2.0 litres, juntament amb un sistema microhíbrid de 48 volts, el que permet reduir el consum de combustible i optimitzar el rendiment en situacions de conducció específiques.
El nou GLC 200 d 4MATIC ve amb una caixa de canvis automàtica de nou velocitats i pot assolir els 100 km/h en 8,9 segons. El seu consum mitjana se situa entre 5,1 i 5,9 litres als 100 km, i, en mantenir la tracció total, continua oferint gran seguretat en diferents terrenys. El preu d'aquesta versió a Alemanya és de 53.743,73 euros, una xifra que encara no s'ha confirmat per a Espanya però que promet ser competitiva.
El GLC 200 d també s'ofereix en versió Coupé, el preu de la qual a Alemanya és de 57.540,78 euros. La diferència en rendiment és mínima, però aquest disseny, més estilitzat i esportiu, ofereix una velocitat màxima de 214 km/h i un consum una mica menor, la qual cosa pot interessar als qui busquen un SUV amb un toc de distinció i economia.
Mercedes vol parar la caiguda en vendes del seu model més matriculat
A més del Classe GLC, Mercedes ha inclòs aquesta nova mecànica en la gamma del Classe E en les seves versions berlina i familiar (Estigues-te), que poden comptar amb tracció posterior o total. Ambdues variants ofereixen la mateixa potència de 163 CV i consums que oscil·len entre 4,7 i 5,6 litres als 100 km, la qual cosa fa que també es beneficiïn de l'etiqueta ECO.
La disponibilitat d'aquests models d'accés a Europa representa una aposta de Mercedes per flexibilitzar la seva oferta i adaptar-se a la nova demanda. El fabricant alemany ha respost així a un context econòmic desafiador, on les opcions més accessibles amb tecnologia híbrida i eficiència en el consum es perfilen com a alternatives cada vegada més atractives. S'espera que aquests models arribin als concessionaris espanyols el 2025, convertint-se en una de les grans novetats de Mercedes per al proper any.