Ni cuir, ni polièster, ni res que pugui arribar a molestar un vegà ni remotament. Al seu lloc, termoplàstics, fulles madures de cactus que es trituren, s'assequen al sol i es barregen amb materials no tòxics per produir cuir vegà que s'utilitza als seients i la consola. I no només això, també hi ha fibra de bioacer produïda pel bacteri Escherichia coli, que fabrica una proteïna que, filada, se sembla a la seda i permet teixir els tiradors de les portes. El primer Mercedes vegà es diu Mercedes EQXX i és un prototip.

Mercedes EQXX
Mercedes EQXX

Plàstics respectuosos amb el medi ambient

Però encara hi ha més: els altaveus, que estan als recolzacaps, porten reixetes fabricades amb termoplàstic UBQ, un material que s'elabora amb lignina procedent de residus. La tapisseria que inclou el cotxe també és orgànica, però no té origen animal i s'ha elaborat amb un material denominat 'Mylo', que es fabrica a partir de cèl·lules procedents del miceli de fongs alimentats amb serradures i matèria orgànica en una instal·lació d'agricultura vertical. Com sacostuma a dir, cap mena d'animal o planta no ha estat fet malbé perquè el Mercedes EQXX sigui una realitat.

El conjunt es completa amb catifes de vellut blau fabircadas amb fibra de bambú, catifes blanques fetes a partir de xarxes de pesca reciclades i tèxtils igualment blaus que se situen al plafó de les portes i s'han fabricat amb polièster i poliuretà reciclats.

Mostres de Mylo, material de la tapisseria del Mercedes EQXX
Mostres de Mylo, material de la tapisseria del Mercedes EQXX

Durabilitat?

L'EQXX és un prototip i, com tots els prototips, serveix per demostrar que un altre món és possible i que una altra manera de fer les coses pot implementar-se. El dubte està en si duraran o no aquests materials nous i en l'aspecte que tindrà el cotxe d'aquí a uns anys, però tant dona: Mercedes, de nou, és pionera i mostra el camí a la competència. On porti o no aquesta via, ho dirà el temps.