Mercedes té actualment en cartera dos excel·lents SUV compactes: l'EQA i el GLA. El primer és elèctric i el segon, convencional. Els dos tenen una línia que enamora i els dos, pel seu preu, no estan a l'abast de qualsevol. Veurem què ofereix cadascú.
Per presumir, però sense sortir de l'asfalt
El Mercedes GLA, són els seus 4,41 metres de llarg i el seu maleter de 435 litres és un excel·lent SUV mitjà amb una línia moderna i esportiva que en sedueix qualsevol. Se'ns presenta amb motors tèrmics de gasolina i gasoil i potències que van des dels 136 CV de la versió d'accés als 224 CV de la top de gamma. Els seus consums no són modestos: 5,4 litres per a les versions amb menys cavalls i 7,6 per a les més poderoses. En ser un Mercedes, noblesa obliga, disposa de tots els avenços|avançaments i comoditats que se li exigeixen a un cotxe de la seva categoria: l'habitacle és ampli i còmode, la connectivitat és excel·lent i la seguretat és màxima. Es pot escollir entre tracció davantera i tracció total però, això sí, el cotxe no ofereix la millor resposta quan ens endinsem per pistes i similars. Costa, segons el portal quecochemecompro.com, 39.145 euros.
El mateix, però en versió elèctrica
El Mercedes EQA, en realitat, no deixa de ser la variant elèctrica del GLA. Comparteixen components i molts trets de disseny i, per tenir, tenen fins i tot semblants dimensions: els 4,41 metres del GLA es converteixen en 4,46 en l'EQA i el maleter, això sí, és notablement més petit al cotxe elèctric: 340 litres. La versió menys potent ofereix 190 CV i la més poderosa, 292 CV. L'autonomia és àmplia: fins a 530 quilòmetres en les versions top de gamma. En poc més de mitja hora, a més, recarreguem la bateria en un 80%. El preu, la veritat, és molt alt: 53.795 euros Compensa? A nivell d'equipament i comoditat, som davant de dos cotxes molt similars; però, si tenim en compte que la gasolina pot arribar a costar 3 euros per cada litre, segurament la inversió compensa.