Mercedes té actualment en cartera dos excel·lents SUV compactes: l'EQA i el GLA. El primer és elèctric i el segon, convencional. Els dos tenen una línia que enamora i els dos, pel seu preu, no estan a l'abast de qualsevol. Veurem què ofereix cadascú.

Mercedes EQA
Mercedes EQA
Mercedes GLA
Mercedes GLA

Per presumir, però sense sortir de l'asfalt

El Mercedes GLA, són els seus 4,41 metres de llarg i el seu maleter de 435 litres és un excel·lent SUV mitjà amb una línia moderna i esportiva que en sedueix qualsevol. Se'ns presenta amb motors tèrmics de gasolina i gasoil i potències que van des dels 136 CV de la versió d'accés als 224 CV de la top de gamma. Els seus consums no són modestos: 5,4 litres per a les versions amb menys cavalls i 7,6 per a les més poderoses. En ser un Mercedes, noblesa obliga, disposa de tots els avenços|avançaments i comoditats que se li exigeixen a un cotxe de la seva categoria: l'habitacle és ampli i còmode, la connectivitat és excel·lent i la seguretat és màxima. Es pot escollir entre tracció davantera i tracció total però, això sí, el cotxe no ofereix la millor resposta quan ens endinsem per pistes i similars. Costa, segons el portal quecochemecompro.com, 39.145 euros.

El mateix, però en versió elèctrica

El Mercedes EQA, en realitat, no deixa de ser la variant elèctrica del GLA. Comparteixen components i molts trets de disseny i, per tenir, tenen fins i tot semblants dimensions: els 4,41 metres del GLA es converteixen en 4,46 en l'EQA i el maleter, això sí, és notablement més petit al cotxe elèctric: 340 litres. La versió menys potent ofereix 190 CV i la més poderosa, 292 CV. L'autonomia és àmplia: fins a 530 quilòmetres en les versions top de gamma. En poc més de mitja hora, a més, recarreguem la bateria en un 80%. El preu, la veritat, és molt alt: 53.795 euros Compensa? A nivell d'equipament i comoditat, som davant de dos cotxes molt similars; però, si tenim en compte que la gasolina pot arribar a costar 3 euros per cada litre, segurament la inversió compensa.