Va ser fa tot just uns dies quan un dels màxims responsables de Mercedes no va tenir cap problema a l'hora de confirmar els rumors i la sospites que feia ja uns quants anys que giraven entorn de la marca alemanya i que tenien com un dels principals protagonistes un model que ben aviat desapareixerà definitivament del catàleg de fabricant: el Classe A.
"Necessitem models que funcionin a tot el món, inclosos la Xina i els EUA Sé que l'hatchback és un dels favorits a Europa, però no formava part del pla i vam haver de prendre decisions difícils", va apuntar recentment sobre això Markus Schäfer, fent evident que, per molt que la marca sàpiga que aquest model portava molts anys sent tota la referència en el segment dels compactes prèmium, els seus plans passen per altres models compactes com són les noves generacions del CLA i CLA Shooting Brake així com els actuals GLA i GLB, que s'actualitzaran.
El curiós en aquest cas és que, almenys si tenim en compte les xifres de vendes que havia aconseguit l'últim any aquest model, continuen sent molts els que no acabo d'entendre l'estratègia de la marca, sobretot tenint al cap que, en ser un dels models més venuts de Mercedes, era un dels principals responsables de mantenir la imatge de la marca del nostre mercat.
El Classe A és el tercer Mercedes més venut a Espanya
És cert que amb poc més de 7000 matriculacions en el passat 2024, aquest model ocupa la posició 55 al nostre mercat amb una posició molt allunyada de les primeres, però també ho és que, més enllà d'haver superat rivals directes com el BMW Sèrie 1 i quedar-se a tot just 50 vendes de superar a l'Audi A3, el líder de la categoria, el Classe A va acabar sent el Mercedes més venut a Espanya el 2024.
Els dos únics models que van aconseguir aconseguir millors xifres de vendes que aquest contacte fossin, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte la tendència actual al nostre mercat, i sobretot dins del catàleg de les marques prèmium, dos SUV, el GLC amb més de 10.500 vendes i el GLA amb gairebé 9.000 matriculacions.
No és casualitat llavors que siguin molts els que no acaben d'entendre gaire bé aquesta decisió de la marca alemanya amb un model que, per molt que evidentment necessitava una renovació per continuar sent una opció atractiva, no deixa de ser una bona eina per a la marca a nivell de vendes i a nivell d'imatge.