Fins fa gairebé uns anys marques com Mercedes podia presumir de tenir-ne més que controlades totes i cada una de les situacions que es donaven normalment de la indústria de l'automòbil.

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que l'entrada en joc dels cotxes elèctrics ha provocat un terratrèmol que, juntament amb les diferents crisis que s'han donat a nivell mundial en els últims anys, estan deixant marques tan assentades al mercat internacional com és el cas de Mercedes en una situació realment complicada.

I és que es pot tenir en compte que, amb l'objectiu marcat de convertir-se en marques que venguessin cada vegada més cotxes elèctrics, fabricants com Mercedes van apostar fa un temps per crear tota la infraestructura per fabricar aquest tipus de cotxes, una infraestructura que s'havia de rendibilitzar amb el pas dels anys i amb bones xifres de vendes.

 

El fet que durant el primer semestre d'aquest curs menys del 10 % dels models venuts per Mercedes a tot el món hagin estat cotxes elèctrics no fa cap altra cosa que evidenciar que l'enorme retrocés de les vendes d'aquest tipus de cotxes estan deixant a la marca alemanya en una situació molt delicada, especialment a Europa.

Mercedes acabarà pagant una multa milionària

Però el principal problema en aquest sentit ja no és tant que les vendes de cotxes elèctrics no ajudin a rendibilitzar la inversió, sinó que en Mercedes saben molt bé que per aconseguir una xifra mitjana d'emissions que entra dins dels paràmetres que s'exigeixen a la Unió Europea per no rebre una forta multa han de vendre molts més cotxes elèctrics dels que estan venent fins ara.

Tenint en compte que les emissions mitjana de CO2 de Mercedes es trobaven a finals de juny en els 108 g/km, una xifra molt superior als 88 i 92 g/km que haurien de tenir per no rebre una multa, res fa pensar que Mercedes es vagi a deslliurar de la sanció, una secció que pot arribar a ser de fins a 900 milions d'euros i que evidentment deixa a la marca de l'oposició realment molt complicada, entre altres coses per què no ha més remei de seguir endavant amb un ben plantada de cotxes que no s'estan venent com s'esperaven.

No és casualitat llavors que el Mercedes, que no solen pronunciar-se gaire sobre això, hagin assegurat que les xifres marcades per la Unió Europea en aquest sentit són de moment inabastables.