El mercat automobilístic és ple de sorpreses, però pocs esperaven que Mercedes-Benz, a través de la seva filial Smart, donés un canvi tan radical en la seva estratègia. Després d'anys apostant exclusivament per la mobilitat elèctrica, Smart ha decidit reincorporar motors tèrmics a la seva gamma, complementant la seva oferta amb models híbrids endollables (PHEV). Aquest moviment, recolzat per la col·laboració amb Geely, reflecteix una adaptació estratègica a un mercat que encara no està completament preparat per a l'electrificació total.

El model que marcarà aquesta nova etapa serà l'Smart #5, previst per debutar el 2025. Encara que la marca havia centrat la seva identitat en vehicles urbans i elèctrics, el #5 serà el primer model híbrid endollable d'Smart. Aquesta decisió implica un gir profund en el full de ruta de la companyia, assenyalant que apostar exclusivament per cotxes elèctrics no garanteix l'èxit comercial en mercats globals.

Smart continuarà apostant per motors de combustió

La clau d'aquest canvi resideix en les especificacions tècniques de l'Smart #5 PHEV. Aquest model combinarà un motor tèrmic de 1.5 litres turbo amb un motor elèctric, oferint així el millor d'ambdós mons: la capacitat de circular en mode elèctric gràcies a una bateria d'ions de liti i la fiabilitat d'un motor de combustió. Aquesta configuració busca eliminar l'ansietat per l'autonomia, una de les principals barreres per a molts compradors de vehicles elèctrics.

Smart 5
Smart 5

El canvi d'estratègia d'Smart no és un cas aïllat en la indústria. Fins i tot marques com BYD, líders en mobilitat elèctrica, han hagut de reintroduir models híbrids endollables per satisfer les demandes de mercats més diversos. La decisió d'Smart d'ampliar la seva oferta respon, en part, a l'èxit dels híbrids endollables en regions on els consumidors encara prefereixen un equilibri entre autonomia i sostenibilitat.

Aquest model amb el segell de qualitat de Mercedes arribarà al mercat el 2026

Una dels grans avantatges de l'Smart #5 PHEV serà el seu preu, que s'espera sigui més competitiu que el de la seva versió totalment elèctrica. Aquesta estratègia busca captar un públic que valora la tecnologia híbrida com un pas intermedi cap a l'electrificació completa. A més, el sistema PHEV permetrà als conductors aprofitar els beneficis dels vehicles amb etiqueta ECO, mantenint una gran versatilitat en diferents entorns.

Encara que el llançament inicial de l'Smart #5 està previst per a la Xina, l'arribada d'aquest model a Europa està confirmada per a 2026. Aquest interval permetrà a Smart ajustar la tecnologia a les normatives europees i definir preus més atractius per als consumidors del continent. Amb aquest moviment, Smart es posiciona com una marca que combina innovació amb pragmatisme, disposada a adaptar-se als desafiaments de la mobilitat moderna.