És més que evident que els que acudeixen a un concessionari de Mercedes no ho fan buscant models barats ni grans gangues, sinó més aviat el contrari, cotxes que se situen diversos esglaons per sobre de la mitjana a nivell de disseny, tecnologia, motors i qualitat i pels quals evidentment estan disposats a pagar molts més diners que si anessin a un altre tipus de concessionaris.
Però això no significa que, per molt que estiguin disposats a gastar-se certa quantitat de diners, no hi hagi importants diferències de preu entre algunes versions d'alguns models en concret que provoquin que siguin precisament les versions més barates les que acabin tenint molt més èxit.
Això és el que passa amb el Mercedes GLA, un SUV de mida compacta que passa per ser una de les opcions més venudes de la marca de l'estrella del nostre país i a Europa i que compta amb diferents versions, entre elles una opció híbrida endollable que, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que és un cotxe prèmium amb aquest tipus de motor, té un preu per a molts massa alt.
El Mercedes GLA de gasolina és una opció més racional que el PHEV
El preu de partida de la versió PHEV d'aquest GLA, que arriba amb un motor de 218 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica que li permet tenir més de 50 km d'autonomia elèctrica així com poder lluir l'etiqueta ZERO de la DGT, superen els 55.000 €, un preu per a molts exageradament alt per a un model de la seva categoria.
Entre altres coses perquè la versió d'accés que compta amb un motor de gasolina, en aquest cas una mecànica de 63 cavalls de potència associat a una transmissió a, té un preu que es queda just per sobre dels 45.000 €, és a dir, és uns 9000 € més barata que la versió híbrida endollable.
És cert que aquesta diferència de preu es pot acabar amortitzant amb el pas dels anys, però sent gairebé 10.000 € la diferència entre les dues versions no juga precisament gaire a favor de la versió híbrida endollable, que evidentment és una versió molt menys venuda que la de gasolina.