Mercedes és, amb permís de BMW i Audi, la marca prèmium més ben valorada a les carreteres europees, un fabricant que sempre ha passat bona part de les seves vendes en el seu estatus com a marca i a tenir un ampli catàleg de models que en molts casos presumeixen de ser la referència en els seus respectius segments.

 

Una marca que, com passa amb la resta de fabricants prèmium, sobretot en el cas dels seus dos rivals alemanys, compta amb un dels catàlegs més amplis que podem comptar actualment a les carreteres espanyoles, amb models que segurament no és que siguin precisament els més venuts al nostre país però que representen opcions realment interessants com és el cas del Mercedes Classe B, un monovolum de tall clàssic perfecte per a les famílies que, pels motius que siguin, no volen saber res d'un SUV.

El Mercedes Classe B és l'alternativa als SUV

En aquest cas estem davant d'un model pensat per allà per a les famílies, amb les comoditats pròpies d'aquesta carrosseria que històricament havia arrasat a Europa però que ara vesteixo com ha perdut molta quota de mercat, amb molta habitabilitat i un maleter de més de 450 l i, sobretot, molt ben dotat tant nivell d'equipament, de motor.

 

L'oferta actual deixa a la versió que arriba amb un motor de gasolina de 163 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i, sobretot, un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT i per tant convertir-se en una opció perfecta per a aquells conductors que es mouran diàriament per entorns urbans interurbans a les grans ciutats al nostre país, a un preu de partida de poc més de 43.000 €, és a dir, bastant més barat respecte a alguns dels SUV més venuts de la marca alemanya.

En aquest sentit, si bé és cert que no compta potser amb l'atractiu disseny d'algunes berlines o les comoditats dels SUV, la carrosseria tendència a Espanya i a Europa, aquest monovolum és la resposta perfecta per a moltes famílies per buscar un cotxe prèmium al nostre país a un preu que, sense ser baix, el converteix en un model realment competitiu.

No és casualitat llavors que, encara que no sigui un top vendes ni a Espanya ni a a Europa, en Mercedes continuïn apostant per ell, entre altres coses perquè saben que continua tenint el seu públic.