No és que sigui precisament cap secret, i així ho saben els que sempre estan atents a les informacions de la industrial automòbil comercial, que els últims anys, a diferència del que ocorria temps enrere, les aliances entre les grans marques són molt habituals.
Així, és de sobres conegut que, per exemple, dins del grup Volkswagen són marques com la pròpia Volkswagen així com Seat, Skoda o Audi, o que, per exemple, en el grup Renault estan marques com Renault i Dacia i que al seu torn aquest grup ha arribat a una aliança amb Nissan i Mitsubishi, o que dins de Stellantis es poden trobar fabricants com Peugeot, Opel, Citroën o Fiat, entre altres.
Unes aliances que no fan cap altra cosa que buscar una eficiència més gran a l'hora de construir els seus cotxes, pel que és molt habitual entre aquest tipus de fabricants es comparteixi tecnologia i, també, en alguns casos, gamma mecànica.
El que ja no sol ser tan habitual és que una marca generalista comparteixi també la seva tecnologia amb una marca prèmium, i això és una cosa que des del 2009 succeeix entre Renault i Mercedes. La marca francesa i la marca alemanya van arribar a un acord fa ja uns anys per compartir una gamma de motors, de tal manera que, compartint també les despeses a l'hora de fabricar-los, el preu per fabricació per a les dues marques era i és també més baix.
Aquests són els Mercedes amb motor Renault el 2023
Si bé és cert que des que van començar a compartir gamma mecànica hi ha hagut molts canvis en aquest sentit, continuen sent molts els Mercedes que, en el dia d'avui, el 2023, continuen comptant en les seves gammes mecàniques amb motors fabricats per Renault. En concret no són d'altres que els models més compactes del fabricant alemany, que no són d'altres que el Classe A, el GLA, el GLB, el CLA i el Classe B.
Models que compten en les seves gammes amb un motor denominat 180, és a dir, un motor 1.33 tetracilíndric turbo de 136 CV amb tracció davantera que es pot associar a caixa de canvis manual de sis velocitats o una d'automàtica.
Un esglaó per sobre és el motor anomenat 200, que no deixa de ser la mateixa mecànica però amb una potència augmentat fins als 160 cavalls. I és precisament aquest motor, el de 160 cavalls, el que s'utilitza en les variants híbrides endollables d'aquests models , que combinen aquesta mecànica amb un bloc elèctric de 102 CV i lliura una potència conjunta de 218 CV.