Els que segueixen des de fa anys les notícies relacionades amb Mercedes, una de les marques prèmium més ben valorades i més importants en la indústria d'automòbil des de feia molts anys, saben molt bé que el fabricant va prendre una decisió fa ja un temps que afectava alguns dels seus models més populars, especialment a les carreteres del vell continent.
I és que no és que sigui cap secret que, buscant millorar els seus beneficis, la marca alemanya ha pres la decisió de reduir el nombre de cotxes que formen part de la categoria dels compactes fins a tan sols quatre models, eliminant tres d'ells que, per molt que en algunes opcions s'hagin convertit al cotxe realment reeixit ser interessants, ja no forma part dels cables de la marca.
El Mercedes Classe A s'acomiadarà sense substitut
Si bé és cert que era un secret a veus, el Mercedes han decidit esperar a presentar oficialment la nova generació del seu CLA per confirmar que, entre altres models, serà el Classe A, un model que va arribar a Europa amb la seva peculiar carrosseria de monovolum compacte i que ha acabat sent un compacte tradicional rival de models tan interessants com el BMW Sèrie 1 i l'Audi A3, el que desapareixerà sense un substitut a la vista.
"Simplificar l'oferta és una tasca clau per a nosaltres. Per això, va ser necessari reduir la família de set a quatre models en el segment dels cotxes compactes", ha apuntat sobre això Markus Schäfer, director tècnic de Mercedes.
L'aposta en aquest sentit per part del fabricant alemany passa per simplificar la seva oferta i centrar-se sobretot en els SUV: "Necessitem models que funcionin a tot el món, incloent la Xina i els Estats Units. Sé que l'hatchback és un estil popular a Europa, però no estava en els nostres plans i vam haver de prendre una decisió, encara que va ser difícil," apunta Schäfer, sabent que a partir de molt poc les úniques propostes compactes de la marca alemanya seran els renovats GLA i GLB així com els nous CLA i CLA Shooting Brake.
Un adeu, el del Classe A hatchback, que no per molt que sigui lògic tenint en compte la visió empresarial de la marca significa que molts entenc la decisió, entre altres coses perquè aquest model s'havia convertit en tota una referència almenys en mercats com l'espanyol, on els compactes prèmium sempre han tingut bona resposta a nivell de vendes.