Per molt que la immensa majoria de conductors que acudeixen als concessionaris de Mercedes ho fan a la recerca d'un model que tingui el luxe, el confort, la tecnologia, l'estatus o el disseny com alguns dels seus principals arguments, no és que sigui cap secret que hi ha molts conductors també que acudeixen als alemanys a la recerca de models molt esportius i amb motors molt potents que ofereixen prestacions que molt pocs altres cotxes poden oferir.

És cert que, com bé saben en el fabricant, les xifres de vendes dels cotxes més esportius de Mercedes, les versions AMG, no són precisament les mateixes que les que aconsegueixen els models més senzills quant a motor, però això no significa que a la marca no vagin a continuar apostant per aquest tipus d'opcions més esportives, sobretot tenint en compte que els seus dos rivals més directes, BMW i Audi, tampoc no abandonaran aquest camí.

 

El problema en aquest cas és que tant el Mercedes com en la resta de fabricants que aposten per cotxes amb motors molt potents és que avui dia no resulta fàcil quadrar aquest tipus de mecàniques amb les exigències referent a emissions, per això, per exemple, els de l'estrella van decidir apostar perquè la versió més esportiva de la seva Classe C, el Mercedes-AMG C63 arribés de l'una mecànica híbrida endollable i no d'un motor V8 de 4.0 litres que havia estat present en altres models.

Un especialista deixa en evidència Mercedes

Com no podia ser de cap altra forma, no van ser pocs els amants d'aquestes berlines esportives els que es van queixar d'aquesta decisió per part de la marca alemanya, sobretot tenint en compte que va ser el mateix fabricant el que va deixar molt clar que no es podia configurar aquest tipus de motor en aquest model, i que havia de ser el públic en qui s'acostumava a aquest nou tipus de cotxes esportius, una resposta que no va fer cap altra cosa que generar certa controvèrsia.

Però el pitjor per a la marca és que ha estat un gairebé desconegut especialista en tunnnig a Àustria, VUK Manufaktur, el que ha demostrat que, si Mercedes hagués volgut, hagués pogut muntar aquest motor en aquesta versió esportiva.

 

Tal com podem veure en el vídeo, aquest especialista no fa cap altra cosa que posar per primera vegada en marxa aquest motor en aquest model, deixant molt clar que, almenys segons la seva opinió, aquesta és la mecànica que des d'un inici hauria d'haver anat configurada juntament amb un model que, almenys amb el motor híbrid endollable amb què el ven Mercedes, no apunta a ser un èxit.