Veient el catàleg d'una marca tan important a nivell mundial entre les prèmium com és Mercedes, és més que evident que el fabricant alemany ha estat un dels que més ha apostat en els últims anys pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

En aquest sentit, si bé és cert que la marca és molt conscient que la implantació d'aquest tipus de cotxes no ha estat la que molts esperaven fa tot just uns anys i que continuen sent molts, per no dir la majoria, els conductors que vulguin continuar apostant per motors tradicionals, els elèctrics estan cridats a ser, tard o d'hora, els cotxes que dominen a nivell mundial, per això a la marca continuen apostant per ells.

 

Això sí, hi ha alguns casos en els que Mercedes, que per molt que sigui una marca prèmium sempre acaba prioritzant la rendibilitat per davant de qualsevol cosa, has decidit canviar d'estratègia. Un bon exemple d'això és la ja més que anunciada desaparició en aquest 2025 del Mercedes EQB, un SUV elèctric que no ha tingut l'èxit esperat i del qual de moment no hi haurà un substitut directe dins del catàleg de la marca alemanya.

Mercedes confia en l'èxit del Smart #5

El curiós en aquest cas és que, més enllà que Mercedes havia decidit posar punt i final en aquest 2025 a la vida comercial d'aquest model, la marca ha apostat també perquè sigui un model associat al seu grup però que no compti amb el seu logo al frontal el que vagi a cobrir el buit que deixi el seu EQB.

 

El model en concret no és altre que el Smart #5, un model que de moment no s'ha posat a la venda i del qual tan sols s'han pogut veure detalls del seu prototip però que està cridat a ser una de les peces fonamentals d'aquesta marca que forma part del grup Mercedes i que ja ha deixat enrere la seva època de cotxes pensats 100 × 100 per a un públic urbà.

És més, Smart, que s'està centrant al 100 × 100 a la conducció elèctrica, ha anat poc a poc ampliant el seu catàleg amb cada vegada models de més mida per intentar ser una marca prèmium que tingui representació real alguns dels segments més importants, per això Mercedes ha decidit no llançar un substitut directe a tot el seu catàleg del seu Mercedes EQB i aposti que les vendes d'aquest segment al terreny dels elèctrics arribin de la mà del Smart #5.