No perquè una marca compti de molt prestigi dins de la indústria això significa que no cometi errors. Bons exemples d'això són les gestions que han fet en els últims anys marques prèmium com Mercedes amb un tipus de cotxe que estava cridat a dominar les carreteres a nivell mundial però que, almenys de moment, continua estant a l'ombra de la resta: els cotxes elèctrics.
Precisament va ser Mercedes una de les marques que es va aventurar fa ja uns anys a assegurar que anava a ser una de les marques que més anava a apostar per aquest tipus de motors, i que fins i tot les seves intencions passaven per convertir-se en una marca cent per cent elèctrica el 2030.
Veient els mals resultats de vendes dels elèctrics en general i d'alguns dels seus models en particular, ara la marca ja parla que la seva estratègia passa perquè el 50 per cent de les seves vendes el 2030 arribin de la mà dels EV, una aposta que molts continuen veient massa arriscada.
El Mercedes EQE desapareixerà del mercat
En aquest sentit, més enllà que a la marca estiguin treballant intensament en el desenvolupament d'elèctrics amb bateries d'estat sòlid, ja se sap que arribaran canvis importants en la seva oferta d'EV en els pròxims temps.
"El grup Mercedes-Benz ha obtingut uns resultats sòlids en un entorn molt complicat gràcies a una gamma de productes excepcionals i a una estricta disciplina de costos. Per garantir la competitivitat futura de l'empresa en un món cada vegada més incert, estem prenent mesures perquè l'empresa sigui més eficient, més ràpida i més forta, mentre preparem una intensa campanya de llançament de productes per a diversos vehicles nous, començant pel nou CLA", va apuntar recentment el CEO de la marca, Ola Kaellenius.
Més enllà de les novetats com el nou CLA, ja se sap que l'actual EQE, una berlina elèctrica que se situa per sota quant a mida de l'EQS, no tindrà continuïtat en el futur, o almenys no com la coneixem ara.
I és que les seves vendes no han estat les esperades i la marca pretén apropar a la nova versió d'aquest model molt més a la versió de motor de combustió quant a imatge, evidenciant que l'adeu de la família EQ de Mercedes és cada vegada més a prop.