Des que Mercedes va llançar el seu prototip EQXX i va donar a concoe les bateries d'alta densitat que estava desenvolupant va demostrar que la clau, si parlem d'autonomia i elèctrics, està més en l'eficiència que i la mida. La marca alemanya ha continuat treballant en aquesta línia i, ara, està a punt ja per presentar una bateria capaç de permetre que un cotxe circuli durant 1.000 km amb una sola càrrega. Aquesta bateria es muntarà en el Classe G, que, a partir d'ara, tindrà una versió elèctrica que la marca de Stuttgart denomina Mercedes EQG.

Mercedes EQG

Prototip presentat al Saló de Munich de 2021

El Mercedes EQG es va presentar com a prototip fa cosa d'un any durant el Saló de l'Automòbil de Munic|Munich de 2021 i, ara, iniciarà la seva vida comercial.. Està basat en la mateixa plataforma que s'utilitza per al Classe G, encara que s'han introduït modificacions perquè el pes de les bateries no comprometi les qualitats off-road d'un cotxe que explicarà|comptarà amb quatre motors elèctrics, un per cada roda. Amb això, la marca alemanya podrà simular l'efecte dels tres bloquejos diferencials del classe G original mitjançant un programari. Per a aquest 2023, es parla ja de la presentació i als concessionaris hauria d'arribar, com molt tard, el 2025.

Equipat amb les bateries del Mercedes EQXX

El Mercedes EQG serà el primer membre de la família EQ que estarà equipat amb les bateries del prototip Mercedes EQXX per reduir pes i maximitzar l'eficiència. La nova bateria s'ha desenvolupat en col·laboració amb l'empresa nord-americana Sila Nanotechnologies i promet un augment del 20-40 % en la densitat d'energia. Aquesta nova generació dels acumuladors que va muntar l'EQXX té 100 kWh de capacitat, però pesa un 30% menys. Es pot recordar que l'EQXX, amb unes bateries similars però menys desenvolupades, va ser capaç de recórrer 1.148 km sense recàrregues.