Va ser fa ja uns mesos quan Mercedes va anunciar la desaparició del seu EQB, un model que no havia complert les expectatives quant a vendes per part de la marca alemanya i que, com passarà en el futur amb bona part dels models d'aquesta família de cotxes elèctrics, forma ja part del passat del fabricant.
El curiós en aquest cas és que, al contrari del que sol ser habitual cada vegada que una marca decideixi carregar-se un model, el Mercedes no han anunciat l'arribada d'un substitut directe, almenys no al seu catàleg. Tanmateix, els plans del fabricant alemany passen perquè sigui un model relacionat al seu fabricant però que forma part d'un altre catàleg el que es converteixi en la referència en el seu segment.
Aquest model no és cap altre que el nou Smart #5, el model de més mida que hagi dissenyat i fabricat en la seva història aquest fabricant associat a Mercedes i que arribi de la mà únicament i exclusivament a Europa de motors 100 × 100 d'elèctrics i que està cridat a ser una de les opcions més venudes entre els VIP, encara que es pot destacar que la seva versió d'accés té un preu pel qual molts estan disposats a fer un esforç.
El Smart #5 és prèmium, però té un preu temptador
Compte no se sap els preus que tindrà aquest model a Espanya, però sí que es coneixen les tarifes al mercat alemany, i és allà on la versió d'accés d'aquest model parteix vegades els 45.000 €, una versió d'accés que compta evidentment amb el motor i la bateria més senzills però que té ja més de 200 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir més de 450 km d'autonomia amb una sola càrrega.
El gran argument de venda d'aquest model és que, més enllà que compta amb la tecnologia i el disseny propi d'una marca prèmium com és Smart, compte amb molta més habitabilitat i capacitat de càrrega que la resta de models del fabricant, sent un SUV elèctric pensat per a aquelles famílies que busquin un model prèmium però amb un preu bastant més baix que el que podria tenir un model de Mercedes o de la resta de marques Top.
No serà fàcil que aquest model, que té un rang de preus semblant a què té el Tesla Model Y, es posicioni entre els més venuts del mercat, però almenys és una aposta interessant per part de la marca associada de Mercedes.