Tesla és, sens dubte, la més famosa marca de cotxes elèctrics però, des d'aquest mes, té un problema que es diu Mercedes Vision EQXX. Una unitat d'aquest singular vehicle ha estat capaç de viatjar des de Stuttgart, la ciutat on Mercedes té el seu quarter general, fins a Silverstone, el circuit on se celebra el Festival de Velocitat de Goodwood. I ho ha fet amb una sola càrrega: han estat més de 1.000 quilòmetres. En Tesla ja comencen a tenir por.
Més de 1.200 quilòmetres sense recàrregues
I el més interessant és que no es tracta del primer gran viatge del prototip, ja que va viatjar des de Sindelfingen, a 15 km de Stuttgart, fins a la Costa Blava francesa passant pels Alps. Van ser, en concret, 1.008 quilòmetres i, ara, amb el viatge des d'Alemanya a Silverstone, s'han superat: la bateria del Mercedes Vision EQXX es va esgotar després de circular el cotxe 1.202 km. Cap bateria de Tesla aguanta tant.
Catorze hores
En total, van ser catorze hores i mitja de conducció a una velocitat mitjana de 83 quilòmetres per hora. El nou rècord s'ha aconseguit gràcies a una bateria d'alta tecnologia que, segur, incorporaran els futurs models elèctrics de la marca alemanya. El coeficient aerodinàmic del prototip, de només 0,17, també ajuda. Veurem què succeeix en els propers mesos, però tot indica que Mercedes, circulant, ha traçat un nou camí pel qual transitaran tots més aviat o més tard. Amb autonomies de més de 1.000 quilòmetres, ja no queden excuses per no formar part de la revolució del liti.