Sabies que aquest mes de maig s'han venut a Espanya 557 Mercedes Classe A i només 239 Ford Focus? Ha crescut de sobte el poder adquisitiu mitjà de la ciutadania o és que, potser, algú ha presentat una oferta imbatible que encara es pot aprofitar al juny? T'expliquem les raons d'aquesta aparent paradoxa.

Qüestió de qualitat i preu

Doncs, sí: ja ho deia Quevedo allà pel segle XVII i la frase encara serveix avui com el primer dia, fins i tot si parlem de cotxes: només el neci confon valor i preu i, per això, aquest mes de maig les vendes registrades de Mercedes Classe A són superiors en 239 unitats a les adquisicions registrades de Ford Focus. El compacte alemany surt per 29.824 euros si optem per la versió d'accés i el Focus, per la seva part, queda en 22.469 si fem el mateix. Són més de 7.000 euros de diferència però, segons el parer del mercat, hi ha raons més que suficients per justificar aquest desemborsament

Moltíssim més a canvi

La primera de les esmentades raons és que et portes tot un Mercedes i dir Mercedes, agradi o no, és a dir Prèmium o, si es prefereix, parlar d'una llegenda de l'automoció. El Mercedes A180, versió d'accés a la Classe A, se'ns presenta amb motor de gasolina i, a diferència del que ve sent gairebé norma últimament, no requereix finançar amb la marca. Amb quatre metres i mig de llarg i un maleter de 355 litres, el motor de gasolina d'aquest compacte permet lluir l'etiqueta C i declara un consum mínim de 4,9 litres cada 100 km.

De sèrie, incorpora fars Full LED, limitador de velocitat, climatitzador automàtic, sensor de pluja, encesa automàtica de llums, volant a pell, ordinador de viatge, alçavidres elèctrics i Bluetooth i l'USB. Altres elements opcionals com el sostre solar, l'entapissament a pell o els seients elèctrics i el control de creuer adaptatiu estan disponibles també, però encareixen el preu final.

El Focus, en la seva versió d'accés almenys, queda lluny de tot això, i no només en preu. És més curt (4,39 metres), té un maleter encara més petit (341 litres) i només assoleix els 120 CV en la seva versió d'accés. L'equipament és correcte, però la qualitat interior i el confort general són a anys llum del Mercedes Classe A. Aquesta vegada, sí que val la pena gastar una mica més.