El Mercedes Classe A s'ha convertit en una de les millors opcions referent a vendes de la marca alemanya tant al nostre país com en la immensa majoria de mercats potents a nivell europeu.
Un model que, si bé és cert que no pot presumir de ser en cap cas el model més car de la marca, sí que passa per ser una opció molt interessant per a aquells que busquen un compacte polivalent pel qual estan disposats a fer un esforç econòmic.
El problema en el seu cas és que, com ocorre|passa amb tants altres models prèmium, la diferència de preu que té aquest model en la seva versió d'accés respecte al preu que tenen alguns models que se situen un esglaó per sota és tan elevada que són molts els que veuen en aquestes alternatives més barates opcions més interessants referent a relació qualitat preu.
Es pot tenir en compte que, tal com podem veure en el configuradors del fabricant alemany, la versió més senzilla d'aquest Mercedes, una versió que arriba amb un motor de gasolina de 136 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera, té un preu que ronda els 38.000 €, un preu molt més elevat del que té una de les millors alternatives i que molts consideren fins i tot una opció molt més atractiva també a nivell de disseny.
El Mazda 3 no és tan prèmium, però és una opció molt top
Aquesta opció no és altra que el Mazda 3, el compacte japonès que passa per ser una de les opcions més aplaudides quant a disseny del seu segment i que té un preu de partida en la seva versió d'accés que ronden els 28.000 €, és a dir, és 10.000 € més barat que el model alemany.
El millor en el cas del model japonesos que arriba de sèrie també amb un motor micro híbrid, en el seu cas de 122 cavalls de potència, encara que en aquest cas arriba associat a una transmissió manual i no a una transmissió automàtica com la del Mercedes.
Això sí, tal com podem veure al configurador de la marca, si optem per versions superiors com és el cas de la versió amb un motor també micro híbrid però en aquest cas de 150 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica el seu preu de partida supera per poc els 30.000 €, és a dir, continua sent molt més barat que el model alemany.
És més, si optem pel nivell d'acabat més alt de la marca japonesa al costat d'aquest motor, que seria el més similar al que té la versió d'accés de Mercedes, el seu preu s'acaba quedant uns 4000 € per sota del model de Mercedes, per això molts ho consideren una opció molt més interessant i en el que, a diferència del que ocorre amb la marca alemanya, no s'està pagant aquest sobre preu habitual de les marques prèmium.