El Toyota RAV4 porta ja uns quants anys sent l'autèntica referència de la marca japonesa en el segment dels C-SUV, un segment en el qual compta amb rivals molt importants com és el cas del Kia Sportage, el Volkswagen Tiguan o el Nissan Qashqai, entre molts altres.

El problema que té tant el model japonès com la immensa majoria dels models més venuts d'aquest segment és que, més allà de què siguin diversos els fabricants xinesos que estan posant opcions realment interessants al mercat el que es refereix a preu, hi ha un fabricant en concret que pot presumir de tenir molta més fiabilitat que moltes marques xineses i, alhora, comptar amb models amb millor relació qualitat preu que la immensa majoria de cotxes europeus, japonesos o americans.

 

La marca en qüestió no és cap altra que KGM, l'antiga SsangYong, un fabricant coreà que porta ja molts anys al nostre mercat i que sempre s'ha caracteritzat per tenir productes molt racionals que, encara que no siguin ni l'últim en tecnologia ni comptin amb els dissenys més atractius, són productes realment interessants.

El Tivoli Grand és una de les millors opcions de KGM

Un clar exemple d'això és el Tivoli en la seva versió Grand, versió que augmenta la seva mida i que permet que compti amb una capacitat de càrrega de gairebé 600 l, una xifra que aconsegueixen alguns SUV (no tots) de segments superiors i que no aconsegueix gairebé cap model del seu segment, convertint-se en una opció molt polivalent a un preu realment temptador.

Comptant amb totes les promocions i amb els descomptes actuals que ofereix el fabricant coreà, ara podem fer-nos amb la versió d'accés d'aquest model per menys de 22.000 €, un preu molt baix tenint en compte les seves característiques.

 

I és que més enllà que arribi ben dotat de sèrie el que es refereixi equipament i amb un maleter enorme, compte amb una mecànica de gasolina de 163 cavalls de potència associat a una transmissió manual, un motor realment interessant el que es refereix a prestacions encara que, això sí, sense ser precisament el més eficient de la seva categoria, amb un consum mitjà que supera els 7 l als 100 quilòmetres.

Sense ser un producte tan modern i tecnològic com poden ser els Toyota, Nissan i companyia, aquest KGM és, això sí, una compra molt racional per preu, d'allà que molts ho vegis com una de les millors alternatives.