Veient els resultats de vendes del Dacia Sandero en els últims anys, és més que evident que serà molt complicat que algun model ja vaig acabar arrabassant el tron a aquest utilitari low-cost al nostre país, sobretot tenint en compte que s'ha convertit al cotxe més venut en les carreteres espanyoles gràcies a tenir un preu molt per sota de la mitjana.
És més, més enllà que aquest model acabarà sent el cotxe més venut a Espanya del 2024, el 2025 ha començat també arrasant, sent el cotxe més venut el mes de gener passat.
Tanmateix, com bé saben el fabricant associat a Renault, cada vegada són més les marques que estan apostant per posar productes molt interessants al mercat que competeixen directament amb el seu Sandero en diferents facetes com pot ser la mida i, sobretot, aquest esperit de cotxe barat especialment en les versions d'accés.
El nou Citroën C3, un dur rival del Dacia Sandero
Un bon exemple d'això és una de les grans apostes de Citroën per a Espanya i Europa, la nova generació del C3, un model que ha passat de ser un utilitari a un petit crossover que compta ara amb una sèrie de promocions que deixen a la seva versió d'accés a un nivell molt similar del qual té quant a preu la versió d'accés del Dacia, és a dir, entorn dels 14.000 €.
És cert que a nivell d'equipament aquest model, especialment en la versió més senzilla de totes, no pot presumir de comptar amb l'últim en tecnologia de la marca, sent un bon exemple d'això el fet que arriba sense pantalla d'info entreteniment, però també ho és que a nivell mecànic se situa un esglaó per sobre del model romanès.
I és que compta amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica petita però més que suficient per moure'l amb facilitat i aconsegueixen a més consums moderats, el que el converteix en una opció més interessant el que es refereix a disseny, la qualitat de materials i encerts equipament respecte al Dacia Sandero més senzill de tots, un model que, especialment en la seva versió d'accés, continua sent per darrere de la mitjana.
De moment aquest Citröen C3 ja ha aconseguit més de 1000 matriculacions acabant la 13a posició el mes de gener passat, lluny del Dacia Sandero però cada vegada més a prop de les primeres posicions, pel que segurament en el fabricant low-cost seguiran molt atentament la seva evolució.