Volkswagen és una de les marques més venudes a Espanya. La firma alemanya ocupava la tercera posició de les més matriculades a finals de setembre, amb 45.179 unitats venudes en aquest 2022 segons les dades d'Anfac. Val a dir que té Hyundai, amb 45.111 matriculacions, trepitjant-li els talons. Però de moment els alemanys mantenen a ratlla els sud-coreans.
Mentrestant, Volkswagen és dels fabricants que més models sol col·locar entre els 100 més venuts. Sense anar més lluny, el mes passat va aconseguir situar sis models al top 100. És gràcies a això que es manté com una de les firmes amb més adeptes a Espanya.
El Volkswagen Touareg no apareix al top 100 dels més venuts
Entre ells, tanmateix, no apareix el Volkswagen Touareg. Un model que fa mesos que no apareix al top 100. I no és estrany. Estem parlant del model més exclusiu de VW. I com a tal, és el més car. La gamma arrenca en els 81.190 euros. Però encara que sembli un preu molt elevat, que ho és, el cert és que a canvi ofereix les millors sensacions al volant de la gamma, un motor d'aquells que t'enganza al seient i un equipament a l'altura de qualsevol prèmium.
Estem parlant d'un tot camí de grans dimensions. Mesura 4.878 mm de llarg, 1.717 mm d'alt i 1.984 mm d'ample. I la seva distància de batalla de 2.904 mm ho fa ideal per a tota la família. A més, compta amb un maleter que cubica 665 litres i que és ampliable fins als 1.675 l.
És el VW més exclusiu de la marca
El Volkswagen Touareg està disponible en cinc acabats diferents: Premium Atmosphere, Premium Elegance, R-Line, R-Line Individual Atmosphere i R-Line Individual Elegance. I des de les versions d'accés, tots els Touareg inclouen de sèrie llantes d'aliatge lleuger, fars LED amb llum de conducció diürna LED, llums posteriors en tecnologia LED, coberta del maleter amb obertura elèctrica, advertència acústica i lluminosa si els cinturons de seguretat davanters i posteriors no estan cordats, múltiples coixins de seguretat, sistema d'info entreteniment amb pantalla de 9,2 polzades compatible amb Apple i Android, etc.
A tot això se li poden associar dues versions mecàniques en l'actualitat. La d'accés, que es mou amb un motor dièsel V6 Motion que cubica 3.0 litres i desenvolupa 231 CV de potència i 500 Nm de parell màxim. Està gestionat per un canvi de marxes automàtic Tiptronic de 8 relacions i un sistema de tracció total. I amb ell registra un consum mixt de 8 litres cada 100 km i unes emissions de CO2 de 210 g/km.
Un esglaó per sobre tenim la versió dièsel de 286 CV que provenen del mateix motor que l'altra versió. També utilitza un canvi de marxes automàtic Tiptronic de 8 relacions i un sistema de tracció total. I repeteix en consum i emissions. En aquest cas, accelera de 0 a 100 km/h en 6,1 segons i assoleix una velocitat màxima de 235 km/h. I amb l'acabat inicial, el preu es dispara fins als 88.110 € .