Quan fabriquen mig milió d'unitats de tu en cinc anys i ets un cotxe, ha de ser que alguna cosa han fet bé els teus dissenyadors. Un model que el demostra és el Opel Crossland, que va substituir al, al seu dia, reeixit Opel Meriva el 2017 i no ha deixat de sumar adeptes durant l'últim lustre.
Renovar-se o morir
El que van fer bé en Opel va ser observar el mercat i entendre que aquell Meriva amb format de monovolum havia de renovar-se o morir, perquè el mercat començava a demanar un altre tipus de cotxes: els SUV. Van llançar, així, un nou model: el Opel Crossland X. Va ser una transformació radical, però l'èxit va arribar. El nou cotxe era un Meriva reconvertit i la reconversió va ser tan important que fins i tot li van canviar el nom. La integració de Opel a Stellantis va ajudar molt, perquè va compartir moltes coses amb els Peugeot 2008 i el Citroën C3 Aircross. Avui, el Opel Crossland continua venent-se molt bé. Al final, van treure la X que anava darrere de Crossland i, fins ara: mig milió d'unitats fabricades i col·locades
Com és?
Encara que és un gran cotxe, el Opel Crossland no és un cotxe gran: mesura només 4,22 metres i equipa un maleter de 410 litres. En tenir banquet lliscant, els passatgers de les places posteriors viatgen més còmodes i, a sobre, l'equipament és excel·lent: assistents de seguretat, connectivitat, faors LED i tot l'habitual. El millor, sens dubte, la càmera de visió posterior i el control de tracció adaptatiu. I, a sobre, es fabrica a Espanya: els Opel Crossland surten de la fàbrica que Stellantis manté a Figueruelas, a prop de Saragossa. Recentment, s'ha començat a produir una versió elèctrica, el Crossland E, que també té denominació d'origen aragonesa. Podrem comprar-lo el 2024.